kontagt til kip-indtaster

Startet af Egon Hansen, 09 Sep 2011 - 20:39

Forrige emne - Næste emne

Egon Hansen

Jeg kan se på DDA at Jerne sogn, Ribe amt 1906 og 1911 gennem længere tid har været un.der indtastning. Er af mine anepar tilflyttede en adresse i Esbjerg i 1912 fra Jerne.
parret blev gift ultimo februar 1912. Jeg ville meget gerne vide hvor i Jerne de boede.
Jeg har ligeledes en begrundet formodning om at manden som ugift (smedelærling?) opholdt sig i Jerne i 1906, men hvor? (ikke hos forældrene, som kort før 1906 var tilflyttet fra Rømø)
Er der nogen som ved hvornår disse tællinger bliver færdige, erler er der en genvej, hvis det nkun er korrektur der mangler?

Mvh Egon Hansen

Peter Bøjesen Jensen

Hej Egon

De er jo tilgængelige på Arkivalier Online, så det er jo bare, at blade dem igennem der :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Egon Hansen

#2
Jo tak! men størrelsen af Jerne sogn ! 249 opslag, og så med AO's hastighed!  og de boede måske ikke sammen i februar 1911!, eller rettere sagt det gjorde de sikkert ikke, for 29 marts 1911 logerede pigen hos en familie i Esbjerg og fødte deres første barn.!
Derfor mit spørgsmål om hvornår de lister kommer på nettet?
Mvh Egon

Inger Buchard

Har du prøvet borgerdatabasen på Byhistorisk arkiv i Esbjerg?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Egon Hansen

Ja det har jeg.
Havde de bare en tilsvarende base for Jerne sogn for årene 1906 til -11, ville det være en fin løsning.
Adressen på parret i Esbjerg 1912 fik jeg fra byhistorisk arkiv, før borgerbasen kom på nettet, der er derfra at jeg ved at familien tilflyttede fra Jerne.
Fra folketælling 1911 kender jeg også mandens forældres adresse, og også deres adresse i Jerne 1906, men deres ældste søn boede ikke hjemme.
Kan jeg skrive til DDA for at få at vide hvornår de folketællinger forventes på nettet, eller få kontakt til indtasteren?

Mvh Egon

Lars Erik Bryld

Jeg tror nu, det vil være meget hurtigere at kigge de 249 opslag igennem selv  :-\

Folks tærskler er nok forskellige, men jeg synes altså ikke det er nogen særlig stor opgave.