Søger skifte efter Birthe Marie Haagen 1848!

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 30 Jun 2024 - 12:47

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Hej.

Jeg søger efter et skifte. Det drejer sig om min tip-tipoldemor Birthe Marie Haagen. Hun døde 13/2 1848 som lem på Bidstrupgård.

https://arkivalieronline.rigsarkivet.dk/da/billedviser?epid=21618402#379820,73864165

Jeg hun problemer med at finde mere end de 5 børn, som allerede er fundet .Ifølge en patientjournal, står der, at hun har haft 12 barselsenge!! :-X

Hun bliver gift i 1822 og får sit sidste barn i 1835, så måske kunne der være noget i skiftet, som kunne give mig et hint ::)

Hun var enke siden 1846, ludfattig, så der har helt sikkert ikke været nogle værdier i boet, men måske et par oplysninger!!

Håber der sidder nogen, som vil hjælpe mig

Hilsen
Marianne

Bente Wanning

#1
Mon der findes skifte efter Birthe/Berthe efter som hun var patient 10 år på Sankt Hans sindsygehospital.

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Navn:   Berthe Marie Haagen
Alder:   54   Civilstand:   Gift
Fødested:   Norge
Erhverv:   Lem. Smedemesterkone
Kildehenvisning:   Side 267
Antal familier/hus:   12
Kommentarer:   Sygdommens varighed: 10 år   
Kilde:   FT-1845   Husstands-/familienr:   222
Sogn:   Sankt Jørgensbjerg   Herred:   Sømme
Amt:   Roskilde   Stednavn:   Sct. Hans Hospital på Bidstrup gård
Indtastningsnr:   B7651   Løbenr.:   1497
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Marianne Bøhmer Jensen

Hej Bente :-X
Du skal have mange tak for at opsummere Birthe Marie Haagens liv. Jeg ventede med at svare i håbet om, at der var andre, der bød ind!

Hun er født i Norge omkring 1790-1791,som Knudsdatter, men hvor, har jeg ikke kunnet finde indtil nu.

Jeg ved ikke, om der er et skifte efter hende, det lyder nemlig voldsomt med alle de barselsenge, med mindre hun har fået børn inden 1822, jeg må lede videre.

God sommer
Hilsen
Marianne