En manglende brik i Anna Maria Jørgensdatters liv

Startet af Kirsten Agesen, 19 Jun 2024 - 22:15

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Agesen

Anna Maria blev født  i Tarup, Pårup sogn 1804. Hun blev gift med landmand Erik Nielsen Carstensen 8. okt. 1824 i Pårup Kirke.

https://arkivalieronline.rigsarkivet.dk/da/billedviser?epid=21975932#457451,81727594

Erik Carstensen stammede fra en gård i Sct. Hans Landsogn, Sømosegård, og her blev parrets 9 børn født.
Jeg har kunnet følge familien via FT 1834 - 1845. Erik død 16. juni 1846 på Sømosegård, og herefter tror jeg, Anna Maria flyttede, for ved FT bor hun med alle børnene i Østergade 69 i Odense. Jeg kan ikke finde hende på samme adresse i 1860, og heller ikke mellem 1850 og 1860 har jeg fundet hende død i Odense Sct. Hans Sogn. Herefter kan jeg ikke finde oplysninger om hende.
Jeg håber på hjælp til at finde frem til, hvor og hvornår hun døde.
Vh. Kirsten Agsen

Inger Toudal

Odense, Odense, Sankt Hans Landsogn, Ertebjerghusene, 20, Sømosegaard, 59, FT-1850, B5533
Navn:      Alder:      Status:      Stilling i familien:      Erhverv:      Fødested:
Anne Marie Jørgensen      45      Enke(mand)              enke efter gaardmand Erik Carstensen, eierinde af gaarden     
Paarup sogn, Odense Amt 

Carsten Eriksen      25      Ugift              hendes børn      heri sognet [Sct. Hans] 
Jørgen Eriksen      23      Ugift              hendes børn      do [Sct. Hans] 
Martin Eriksen      21      Ugift              hendes børn      do [Sct. Hans] 
Christian Eriksen      19      Ugift              hendes børn      do [Sct. Hans] 
Morten Eriksen      16      Ugift              hendes børn      do [Sct. Hans] 
Peder Eriksen      14      Ugift              hendes børn      do [Sct. Hans] 
Hans Christian Eriksen      12      Ugift              hendes børn      do [Sct. Hans] 
Karen Dorthe Eriksen      9      Ugift              hendes børn      do [Sct. Hans] 
Anne Kirstine Eriksen      6      Ugift              hendes børn      do [Sct. Hans] 
Jens Carstensen      43      Ugift              tjenestefolk      do [Sct. Hans] 
Kirstine Frandsen      24      Ugift              tjenestefolk      Lumbye sogn, Odense Amt 
Maren Kirstine Larsen      19      Ugift              tjenestefolk      Allested sogn, Odense Amt 

Odense, Odense, Sankt Hans Landsogn, St. Hans Landsogn, Sømosegaarden, en gaard, 20, FT-1860, B0072
Navn:      Alder:      Status:      Stilling i familien:      Erhverv:      Fødested:
Jørgen Erichsen      33      Gift      huusfader      jordbruger, gaardeier      heri sognet [St. Hans Landsogn] 
Maren født Andersen      26      Gift      hans kone              Paarup, Odense Amt 
Anne Marie født Jørgensen      57      Enke(mand)      huusfaders moder, forsørges af ham              Paarup 
Carsten Erichsen      35      Ugift      huusfaderens brødre, tjener ham              heri sognet [St. Hans Landsogn] 
Martin Erichsen      31      Ugift      huusfaderens brødre, tjener ham              heri sognet [St. Hans Landsogn] 
Hans Christian Erichsen      21      Ugift      huusfaderens brødre, tjener ham              heri sognet [St. Hans Landsogn] 
Anders Jeppesen      28      Ugift      tjenestekarl              Orte sogn, Odense Amt 
Karen Dorthea Erichsen      19      Ugift      huusfaderens søstre, tjener ham              heri sognet [St. Hans Landsogn] 
Anne Kirstine Erichsen      17      Ugift      huusfaderens søstre, tjener ham              heri sognet [St. Hans Landsogn] 
Knud Christian Mortensen      24      Ugift      skræder              Lumby, Odense Amt

Odense, Odense, Odense Købstad, Adamsgade, 9, Forhuset, 50, FT-1870, D4595
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Hans Farstrup     34     Gift      Husfader      Bryggerkudsk      Weflinge [Veflinge], Odense Amt 
Anne Kirstine Eriksen     25     Gift      Huusmoder            Odense 
Charnette Abbelone Marie Hansen     4     Ugift      Datter            Odense 
Anne Marie Jørgensen     66     Enke      Slægtning            Tharup, Odense Amt

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Adamsgade 9, 1ste sal, 20, FT-1880, B0082
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Hans Farstrup     44     Gift      bryggerkusk            Veflinge sogn, Odense Amt 
Ane Kirstine Eriksen     35     Gift      husmoder            St. Hans sogn, Odense 
Jeanette Farstrup     14     Ugift      barn            Odense 
Ane Marie Jørgensen     77     Enke(mand)      svigermoder            Tarup, Paarup sogn 
Peder Olsen     62     Enke(mand)      arbejdsmand            Causlunde, Odense Amt 
Karen M. Farstrup     47     Ugift      sypige, søster til husfaderen            Væde, Veflinge sogn 
 
Venlig hilsen
Inger Toudal


Kirsten Agesen

Tusind tak Inger
Jeg forstår bare ike, hvorfor jeg ikke selv kunne finde hende i folketællingerne.
Vh. Kirsten