Folketælling 1880 og 1901

Startet af Anne Kristiansen, 28 Maj 2024 - 22:00

Forrige emne - Næste emne

Anne Kristiansen

Hej

Mon nogle kan hjælpe mig med at finde 2 folketællinger, en i 1880 og en i 1901.
Det drejer sig om Lauritz Peder Jensen (møllersvend), født den 17. januar 1855 i Aarslev, Sønderhald, Randers.
Jeg har styr på fødsel, død osv. og har fundet alle folketællinger undtagen 1880 og 1901.

Lauritz Peder Jensen bliver hyppigt kaldt Laurs Jensen.

Lauritz/Laurs bliver gift med Sidsel Marie Mogensen den 4. oktober 1887 i Mygind, Sønderhald, Randers.
Sidsel Marie er født den 8. august 1869 i Auning, Sønderhald, Randers.

Laurs og Sidsel Marie får følgende børn:
Ane Kirstine Jensen, født 5. december 1887 i Andi, Skørring, Sønderhald, Randers
Jens Marius Jensen, født 15. juli 1891 i Andi, Skørring, Sønderhald, Randers
Laura Elise Marie Jensen, født 16. februar 1894 i Andi, Skørring, Sønderhald, Randers
Tyra Karoline Jensen, født 26. november i Langkastrup, Virring, Sønderhald, Randers

På forhånd tak
Mvh. Anne
Med venlig hilsen
Anne Kristiansen

Britta Hansen

#1
Datteren Ane Kirstine blev konfirmeret 1902 - KB Essenbæk

Randers, Sønderhald, Essenbæk, Assentoft, , 49, FT-1901, D8746
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Lauris Jensen      18560117      G      Husfader      Møller      Aarslev 
Marie Mogensen      18700513      G      Husmoder            ?? 
Jens Jensen      18910613      U      Barn            ?? 
Laina Jensen      18940210      U      Barn            ?? 
Thyra Jensen      18991128      U      Barn            ?? 

Det er totalt imponerende, at ingen af personernes fødselsdag stemmer.
- -
Kunne være:
Randers, Galten, Voldum, Rigtrup, 1 gaard Mellem Mølle, 19, FT-1880, C5724
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Peder Jensen Vinther     77     Gift     møller og jordbruger          Heri Sognet Randers Amt 
Ane Sophie Jensen     44     Gift     hans hustru          Ørsted Sogn Randers Amt 
Martinus Vinther     18     Ugift     deres søn          Heri Sognet Randers Amt 
Niels Poulsen     56     Enkemand     møllekusk          Sjelle Sogn Aarhus Amt 
Kristen Albert Sørensen Sønderskou     21     Ugift     tjenestekarl          Adslev Sogn Gjern Herred Skanderborg?? Amt 
Lars Peter Jensen     25     Ugift     møllersvend          Hørning Sogn Randers Amt 
Niels Nielsen     15     Ugift     tjenestefolk          Mygind Sogn Randers Amt 
Peder Marius Jensen     21     Ugift     tjenestefolk          Trustrup Randers Amt 
Marie Petrine Villadsen     19     Ugift     tjenestefolk          Mygind Sogn Randers Amt 
Bengte Helle Marie Andersen     18     Ugift     tjenestefolk          Krogsbæk Sogn Randers Amt 
Petrine Jørgensen     14     Ugift               Heri Sognet Randers Amt 

Konfirmeret i Hørning står der på vielsen - KB Skørring

Konfirmeret i Hørning Kirke 4. april 1869 - KB Årslev
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Anne Kristiansen

Hej Britta Hansen

Tusind tak for din hjælp.
Åh, det passer meget fint, at Lauritz/Laus/Lars var på Mellem Mølle i 1880. Jeg havde glemt at lede der, og han har endda været der tidligere, hvor stedet kaldtes Mel Mølle

Særligt 1901 var vigtig for mig, for jeg havde tænkt på, at der måtte "mangle" et barn.

Jeg har stadig en del at lære om at præcisere mine søgninger, men dejlig med hjælpsomme brugere som dig  :)

Mvh. Anne
Med venlig hilsen
Anne Kristiansen