Hillerød Byfoged og Frederiksborg Birk Panteregister: Hovedregister I ops. 19

Startet af Jytte Klausen, 14 Maj 2024 - 18:54

Forrige emne - Næste emne

Jytte Klausen

Hej

Er der en der vil være behjælpelig med at tyde hvornår, Christen Jensen eller enken Sidse Andreasdatter sælger ejendommen matr. 28?

Jeg kan se, han får skøde d. 28. april 1796. Han dør i 1838. Jeg kan ikke finde enken i FT 1840 i Hillerød.
I 1845 finder jeg hende i Frederikssund hos sønnen Andreas C(hristian) Jensen. Her døde hun også i 1849.
Så jeg tænker, om hun har solgt ejendommen mellem 1838 og 1845, men bladet er så rodet og ulæseligt, så det er svær at tyde, hvad det er, der sker. Ja, så er ejendomshandler heller ikke lige min spidskompetence, så derfor håber på lidt hjælp.

Venstre side:

https://arkivalieronline.rigsarkivet.dk/da/billedviser?bsid=174774#174774,39508164

På forhånd tak
Jytte
       

Britta Hansen

Hillerød Byfoged og Frederiksborg Birk
Skøde- og panteprotokol
Venstre side - tinglæst 16. juli 1840

Ejendommen blev solgt ved offentlig auktion - der blev afholdt auktioner: to i august + en i september 1839.
Bladr et par sider frem (læs de mellemliggende sider)
4. offentlig auktion - nederst venstre side
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Jytte Klausen


Hvor heldig kan man være, at "løbe" ind i en sand ekspert udi handel med ejendomme.
Tusind tak Britta. Det havde jeg aldrig set.
Jeg får desværre ikke så meget ud af indholdet, men fakts kommer i min Hillerød-mappe. Her bliver linkene også arkiveret, så vil jeg forsøge mig på et senere tidspunkt, måske går det bedre.

Det er da trist, at man må se sin ejendom gå på tvang, men det er sjovt at tænke på, at et-årstid senere køber min tip NJ Rundin samme ejendom, og at han ca. 10 år senere igen gifter sig med min 3xtip Christen Jensen og Sidse Andreasdatters barnebarn.

mvh
Jytte