Hjælp til privat foto

Startet af Janne Tylvad, 07 Maj 2024 - 10:08

Forrige emne - Næste emne

Janne Tylvad

Hej
Hvor får jeg hjælp til at tidsfæste et privat familiefoto – nok fra primo 1900-tallet. Kvaliteten er rigtig god.
Jeg har scannet billedet, som nu ligger på mit skrivebord på pc'en, en jpg-fil (295,2 KB).
Har indsat masser af links i årenes løb og troede, jeg kunne indsætte billedet i et indlæg i Aneefterlysning, via billedsymbolet, men dette er vist ikke muligt.
Mvh
Janne

Ole Westermann

Det burde kunne lade sig gøre i Hjælp til tydning af tekster m.v. - se https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,157.0.html pkt 1

mvh Ole

Janne Tylvad


Tusind tak Ole for linket. Lavede just en generalprøve, og det lykkedes vist. Billedet dukkede i hvert fald op.
Har i øvrigt gennemstøvet 'Metode og Teknik' for at finde en løsning.
Mvh
Janne

Janne Tylvad

Lige et spørgsmål til:
Hvordan kan det være, at billedet før indsættelse i teksten viser 3 MB, når det oprindeligt er sat til 295,2 KB? Jeg har tilføjet de oprindelige mål B 17 x H 13.
jpg-filen ser sådan ud når indsat i teksten:
Ikke et gyldigt vedhæftet fil-id. Mon det giver mening?

Mvh
Janne

Ole Westermann

Det IT-tekniske har jeg megen viden om, men det er der ganske sikkert nogen, som kan forklare. Jeg ser iøvrigt ikke dit foto nogen steder.

mvh Ole

Kristian Skak-Nielsen

Hej Janne

Du kan i Aneefterlysning trykke på bjælken: "Træk og slip dine filer her, eller brug knappen for at tilføje filer", så kan du uploade en foto (som jpg-fil) på op til 500 KB.

mvh Kristian Skak-Nielsen

Janne Tylvad

Tak til Ole og Kristian.
Kan se, at min attachement i #3 er væk.
Har kigget i forhåndsvisning på mit indlæg, og det ser ud til, at billedet - på trods af den tilsyneladende ændrede størrelse fra 295,2 KB i den originale jpg-fil til 3 MB i indlægget - er indsat. Mærkeligt, men bare det fungerer. Og så kan mine oldeforældre forhåbentlig få en smule opmærksomhed............
Mvh
Janne