Anne Olsdatter, Karise, død mellem 1776-1781?

Startet af Jakob Jensen, 05 Sep 2011 - 15:16

Forrige emne - Næste emne

Jakob Jensen

For lige at følge op på en gammel tråd: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,12835.0.html

Præstø amt, Fakse herred, Karise sogn.


Ole Larsen
Født ca. 1737
|
|-1. ægteskab:
| Anne Olsdatter viet 15. januar 1769 i Karise kirke, opslag 50.
|
|-Børn:
| Maren Olsdatter døbt 20. januar 1771 i Karise kirke, opslag 55.
| Anne Olsdatter døbt 18. juli 1773 i Karise kirke, opslag 61.
| Karen Olsdatter døbt 17. marts 1776 i Karise kirke, opslag 68.
|
|-2. ægteskab:
| Anne Pedersdatter viet 4. november 1781 i Karise kirke, opslag 83.
| Død 26. marts 1821, 80 år gammel. Begravet 1. april 1821, opslag 411.
|
Død 26. marts 1823, 86 år gammel. Begravet 31. marts 1823, opslag 378. Bosiddende hos svigersønnen Niels Olsen.


Man må heraf formode, at Anne Olsdatter skulle være død i perioden 1776 til 1781. Men jeg kan simpelthen ikke finde det.

Lars Skovvang Larsen

Hej Jakob

Jeg kan heller ikke finde Anne Olsdatters død og begravelse i Karise kirkebog.
Har du gennemtrevlet Alslev kirkebog, der er ført mere eller mindre parallelt med Karises? Begravelsen kan fejlagtigt være indskrevet der.
Og så kan hun jo endeligt være død et helt andet sted under et besøg.
Har du forsøgt at finde skiftet efter hende? Jeg mener, der må være skiftet under Bregentved.

Hvem er den Ole Larsen i Hellested B??hus i Karise sogn, der i 1780 fik døbt en søn Hans?

Både Ole Larsen og hans 2. kone Anne Pedersdatter døde i Hårlev - så det er Hårlev kirkebog, der skal kikkes i hvis det har interesse.

Venlig hilsen
Lars
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Jakob Jensen

Hej Lars

Nu har jeg tjekket Hårlev igennem, uden resultat. Egentlig ikke uventet, da Hårlev først kom ind i billedet, da døtrene blev gift.

Karise og Alslev er en og samme bog, så det forslag kunne ikke bruges.

Ole Larsen i Hellested Brohus var ham, som én i den gamle tråd advarede mod ikke at forveksle med ham i Store Linde.

Men tusind tak for indsatsen og budene.

Hilsen Jakob

Winnie Jepsen

Jeg har muligvis fundet denne Anna Olsdatters dåb, 12. søndag efter trinitatis 1738, Karise sogn, KB 1681-1745, opslag 122. Faren hedder, så vidt jeg kan læse, Ole Henningsen.

Ole Henningsen er også nævnt få linjer højere oppe, hvor navnet Store Linde indgår, så vidt jeg kan tyde. Hvad det ellers lige går ud på, er svært at se. Måske er han sammen med Niels Nielsen forlover for Anders Kandt og Birthe Olsdatter.