Min oldefar mm

Startet af A.AagaardSmith, 15 Apr 2024 - 16:07

Forrige emne - Næste emne

A.AagaardSmith

Hej,

Jeg søger mere info om min oldefar (min farmors far),
konditor Bernhard Vilhelm Olsen, f. 16.3.1899 i Finderup, Løve Holbæk.

Fx. dødstidspunkt og begravelsessted. Og hvor han var konditor.

Jeg søger endvidere mere info om min farmors helsøster. Jeg ved at hun hedder/hed Jytte Birgit Olsen og er født d.4.7.1926 på Rigshospitalet i KBH. Hun vedblev at være i København i hvert fald indtil hendes konfirmation ifølge de kilder jeg har ledt i. Men herfra kan jeg ikke finde mere info.

Mon nogen kan hjælpe mig med ovenstående

På forhånd tak.

Bedste hilsner Anne

Britta Hansen

#1
Hans rejser til USA i 1947 - 48 år gammel. Fødested Høng - KB Finderup
Begivenhedstype: Immigration
Sted: New York City, New York, United
Bernard Vilhelm Olsen

Blev han viet til Carla Gerda Niclasen *8. januar 1908? - se Lysningsjournaler: København 1934
- -
1. ægtefælle? Thekla Christine Sødergreen f. Petersen - Lysningsjournal
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com


A.AagaardSmith

#3
Kære Inger og Britta.

Der tog vores familie historie da lige en drejning. Min farmor - Bernhards datter blev givet bort i 1936. Nu er der måske en god forklaring. For hun havde 7 andre søskende. Min oldemor fik dem med 4 forskellige mænd, hvoraf hun var den yngste. Og tror min olde mor var alene med dem meget af tiden. Jøsses.

Mon I kan hjælpe med Jytte Birgit som jeg også har skrevet om? Min farmors eneste helsøskende.

I skal begge have mange mange tak. Jeg er meget taknemmelig.

Bedste hilsner Anne

Bente Wanning

Jytte 1930 findes i Næstved - Grønnegade 19 som plejebarn (fast adresse i København)

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLH-J7NV-K?view=index&action=view 

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

A.AagaardSmith

Tusind tak Bente. Så er Jytte kommet i pleje hos sin farmor og farfar. Niels og Frederikke. Spændende hvad der skete der efter. Du kan ikke se om hun lever eller en dødsdato / begravelses sted?

Min egen farmor - Jytte søster. Blev sendt til Hjørring området som 7 årig. Var det normalt dengang at sende børn så langt væk?

Nu kan jeg se du selv er fra det område. Hvis du har tid og lyst at grave mere i det, så hed min farmor Inge Henny Olsen, født 28.9.29 i Sokkelund KBH.
Hun boede forskellige steder i Nordjylland og mødte og blev gift med min farfar d.7.6.50 i Vrå valgmenighed.Hun har aldrig talt om sin barndom til nogen. Men den var også barsk.
Bh Anne