Søger Smed Jens Peter Nielsen Jeppesen født 13 okt 1847

Startet af Svenn Chr. Trønning, 04 Sep 2011 - 14:54

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger Smed Jens Peter Nielsen Jeppesen født 13 okt 1847 i Korsør sogn i Slagelse herred, Sorø amt og gift 7 jun 1868 i Hunseby Kirke, Hunseby sogn i Musse herred, Maribo amt med Else Rasmusdatter født 26 mar 1841 i Hunseby sogn i Musse herred, Maribo amt.

De får 3 døtrer i Slagelse:
Anna Marie Nielsen født 5. oktober 1869 i Bandholm, Østofte sogn i Fuglse herred, Maribo amt.
Dagmar Helene Lovise Nielsen født 23. dec. 1872 i Sankt Mikkels bysogn i Slagelse herred, Sorø amt.
og
Olivia Frederikke Caroline Nielsen født 21 mar 1875 i Sankt Mikkels bysogn i Slagelse herred, Sorø amt.

Den ælste bliver konfirmeret 20 apr 1884 i Skælskør Kirke, Skælskør sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt.

De to andre pigers konfirmation kan jeg ikke finde ligesom faderen og moderen forsvinder.
Nogle der kender dem?
På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Hans Peter Christiansen

Hej Svenn.

Her har du dem i 1885:

København, København (Staden), Frydsvej (Lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter, Frydsvej 16,matr.326 Baghus 1.Sal, 3, FT-1885, D3946
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:

Jens Peter Nielsen   37    Gift   Husfader   Smedesvend   Korsør
Else Nielsen   43    Gift   Husmoder      Hudseby,Lolland
Anna Marie Nielsen   15    Ugift   Barn   Tjenestepigegjerning   Bandholm
Dagmar Helene Louise Nielsen   12    Ugift   Barn      Slagelse
Oline Frederikke Nielsen   9    Ugift   Barn      Slagelse
Mvh HP

Svenn Chr. Trønning

Hans Peter Christiansen.

Må jeg sige dig mange tak.

Jeg har set hele FT 1890 Skælskør igennem fordig Datteren Dagmar i 1894 var i Skælskør.

Endnu en gang tak for hjælpen.

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning