Fødsel, dåb evt. vielse af Rasmus Nielsens far Niels Henrichsen

Startet af Tove Nielsen, 15 Feb 2024 - 16:12

Forrige emne - Næste emne

Tove Nielsen

Hej

Jeg ønsker hjælp til data omkring Rasmus Nielsens forældre. Hans far hedder Niels Henrichsen, hans mor har jeg ingen navn på. Rasmus er født i Rolfsted sogn, Åsum herred, Odense amt.

Med venlig hilsen
Tove Nielsen

Kika

Hej Tove

Ved du hvornår Rasmus er født? Det er lidt nemmere, hvis vi har et årstal at gå efter  :)

mange hilsner
Karina

Inge Olesen

Venlig hilsen
Inge Olesen

Tove Nielsen

Det passer med dette ægtepar Niels Hendrichsen og Anna Kirstine Pedersdatter.

mvh
Tove

Tove Nielsen

Hej Karina

Rasmus Nielsen er født 1738 og døbt 22.6.1738 i Rolfsted sogn, Åsum herred, Odense amt
mvh
Tove

Karen Margrethe Schmidt

Har du set i KB, at Niels Hendriksen bliver trolovet med en enke 28 juli 1737, der hedder Anna Rasmusdatter, det kunne passe med en graviditet og senere fødsel af din Rasmus. Den FT fra 1787 viser en anden kone, men Anna Kirstine Pedersdatter kan jo være død i mellemtiden.

mvh
Karen Margrethe
Karen Margrethe Schmidt

Per Lindsø Larsen

Hvis Inge Olsen har fat i den rigtige Niels og han blev gift 1737, så har han været ca. 19 år ved brylluppet med enken Anna Rasmusdatter. Det fremgår der, at han er "aftakket rytter".

Jeg spekulerer på, om man kan nå den status i så ung en alder? Det kan man måske godt.
 
mvh
Per

Karen Margrethe Schmidt

Og hvis alderen passer i FT og hvis .... Jeg synes Tove Nielsen skal kontakte lokalarkivet, de er i besiddelse af "Arnes bog" der har optrevlet familieforholdene i Rolfsted-Ferritslev sogne, der må det fremgå.

mvh
Karen Margrethe
Karen Margrethe Schmidt

Tove Nielsen

Hej til alle
Tak for hjælpen.
Jeg vil kontakte lokalarkivet.

mvh
Tove