Opslæag MyHeritage - Sidsel Hansen (Jensdatter Aagaard) - ref NIE1035

Startet af John Liebmann Svendsen, 09 Feb 2024 - 16:17

Forrige emne - Næste emne

John Liebmann Svendsen

Hej, er der en, som vil lave et opslag i MyHeritage efter
Sidsel Jensdatter Aagaard, født 1749 i Smidstrup sogn, vejle amt
Gift med Hans Pedersen Hauge, som er død i Højen sogn 1805
Hun optræder i "Bruun Web site" og i "Peacock Web site" - og måske flere
Jeg søger hendes død og begravelse - tid og sted
Jeg søger IKKE oplysninger om hendes børn og første ægtefælle Jonas Hansen
På forhånd tak

J. K. Olsen

ddd.dda.dk ses Sidsel 54 år gammel ved FT 1801.

Mvh.
J. K. Olsen


John Liebmann Svendsen

Desværre en forkert Sidsel i 1819 - hun er enke efter Hans Pedersen Hauge ikke Jens Hansen (og ikke set gift igen fra mandens død til 1819).

J. K. Olsen

Er det datteren Karen Jonasdatter, der er gift og bor i moderens fødesogn Smidstrup ved FT 1834?

Mvh.
J. K. Olsen


John Liebmann Svendsen

1)
Det er muligvis hende, som er død 1827. Kan dog ikke finde ud af, hvordan hun er havnet der. Har søgt nogle veje, men endnu uden brugbar dokumentation. Havde selv fundet den via Ancestry, men håbede at der var en begravelse i MyHeritage.
2)
Om datteren, så er det nok rigtigt MEN hun er 28 ved vielsen 1815 = født 1787 og i folketælling 1787 er hun 4 år = født 1783, så det skal lige undersøges lidt mere. I 1834 er hun 51, og det passer bedre med alderen, og en af børnene hedder Sidsel.
3)
Prøver at finde relation gennem Sidsels søskende/halvsøskende, men Karen, Maren og Mette Jensdatter er jo lidt af en massebetegnelse :-(
Indtil videre har jeg kun Sidsel der har forladt Smidstrup sogn.

J. K. Olsen

Nogen med abonnement på MyHeritage kan stadig nå at chippe ind :-)

Mvh.
J. K. Olsen

Aksel Koplev

Citat fra: J. K. Olsen Dato 09 Feb 2024 - 23:10Nogen med abonnement på MyHeritage kan stadig nå at chippe ind :-)

Mvh.
J. K. Olsen

Jeg har været inde på MyHeritage, her finder jeg kun hendes fødselsdata; men ikke hendes død.

m.v.h.
Aksel

John Liebmann Svendsen

Tak for indsatsen - det var et forsøg værd - må arbejde videre.