Hvor bliver Rasmus Povlsen fød henne i Fangel Sogn Odense Herred, Odense Amt.

Startet af svenn chr. trønning, 22 Nov 2023 - 16:06

Forrige emne - Næste emne

svenn chr. trønning

Jeg søger efter hvor Rasmus Poulsen bliver født henne i Fangel Sogn Odense Herred, Odense Amt som søn af Husmand Povl Nielsen og hustru Ane/Anna Hansdatter.

De bliver gift 20 sep 1805 i Fangel Kirke, Fangel Sogn, Odense Herred, Odense Amt.

Jeg har ikke kunne finde ham som født eller død.

Nogle der ved noget om han.

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning

Inger Toudal

Er det ikke ham, der bliver født 26. aug. 1824 i Fangel?

Se tråden https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,195097.0.html

Kunne være:

Odense, Odense, Fangel, Fangel by og sogn, et hus, 53, FT-1880, b0079
Navn:      Alder:      Status:      Stilling i familien:      Erhverv:      Fødested:
Rasmus Poulsen      55      Gift      husfader. daglejer. ??              heri sognet [Fangel] 
Marthe Johanne Andersen      51      Gift      hans kone              samme sted [Fangel] 
Anders Pedersen      84      Gift      husfader. forsørges af fattigvæsenet              Odense 
Marie Jørgensdatter      79      Gift      hans hustru. forsørges af fattigvæsenet              Brylle, Odense Amt 

Odense, Odense, Fangel, Fangel, , 25, FT-1890, B0318
Navn:      Alder:      Status:      Stilling i familien:      Erhverv:      Fødested:
Rasmus Povlsen      Gift      husfader      daglejer ved agerbruget      Fangel
Marta Johanne Andersdatter      Gift      husmoder              dito [Fangel] 

Odense, Odense, Fangel, Fangel, 4i, 19, FT-1901, C4183
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Niels Hansen     10. september 1855     Gift      Husfader      Husmand, daglejer ved agerbrug      Verninge Sogn, Odense Amt 
Sidsel Kirstine Hansen, født Rasmussen     02. maj 1859     Gift      Husmoder      Husholdningen      Fangel [Odense Amt] 
Povline Jensine Dorthea Hansen     14. januar 1895     Ugift      Barn            Fangel [Odense Amt] 
Marthe Johanne Andersdatter     09. februar 1830     Enke      Husmoders moder      Formue      Fangel [Odense Amt] 

Gift hvornår: 1855     Ægtefælle død: 1890
Antal levende børn: 3     Antal døde børn: 1

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

svenn chr. trønning

Til Inger Toudal.

Det er godt min men hans broder er også døbt Rasmus Poulsen men skulle være født ca. 1805-1810.

Tak for folketællingerne som jeg ikke hade.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning