Hjælp til at finde ane i Homehuss område

Startet af Mikael Lehrmann Kahslev, 26 Jun 2023 - 00:01

Forrige emne - Næste emne

Mikael Lehrmann Kahslev

Jeg leder efter en mand ved navn "Lars Rasmusen" der skulle havde været født i år 1780 ca. i holmehuus.

Det eneste jeg ved er at han bliver gift med en kvinde ved navn; Else Hansdatter (f. Cirka 1786 Tanderup)

Det får så et barn ved navn: Rasmus Larsen (f. 22. jan. 1809 i Tanderup, Danmark - d. 27. juni 1836 (27 år gammel) Odense amt, Danmark) - (Gift med Anne Marie Madsdatter f. 27. nov. 1811)

Hvis i skal bruge mere information kan i altid spørger eller bruge dette link: https://www.myheritage.dk/site-family-tree-1507965272/lehrmann?rootIndivudalID=1502381&familyTreeID=1

Britta Hansen

#1
Rasmus Larsen døbt 1809 KB Tanderup, Båg, Odense - øverst 2. kolonne - den udlagte barnefader Lars Rasmussen var fra Holmehuuse. Stedet findes i nabosognet Husby, Vends, Odense samt i Hårby, Båg, Odense.

Her i lægdsrullen for Tanderup sogn 1809_18_219 - venstre side - han var født 3. januar 1809.

Du kunne vel vise os vielsen mellem Lars Rasmussen og Else Hansdatter, samt oplyse os, hvornår næste barn blev født, samt om de var gift på dette tidspunkt.
--
Nåh, vielsen mellem forældrene fandt sted senere samme år (1809) 1. kolonne KB Tanderup
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

#2
I lægdsrullen for Husby ser vi
tilgang 1802_1_258 - højre side
Lars Rasmussen - fader: Rasmus Jørgensen - kom fra 18_175 Assens amt (Tanderup sogn)
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

#3
Det ligner denne familie:

Odense, Vends, Husby, Holmehuuse, 1.ste Familie, , FT-1787, C3215
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Rasmus Jørgensen      56      Gift      Mand      Huusmand og Bødker       
Karen Willumsd.      47      Gift      Hans Kone             
Lars      12      Ugift      Børn af første Ægteskab             
Peder      10      Ugift      Børn af første Ægteskab             
Jørgen      9      Ugift      Børn af første Ægteskab

Rasmus Jørgensen døde 23. maj 1814 - KB Husby

Svigersønnen Niels Andersen anmeldte dødsfaldet - Wedellsborg Godsarkiv Skifteprotokol - nederst venstre side.
Odense, Vends, Husby, Holme Huuse, , 1, FT-1801, B8728
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Andersen     36     Gift     Mand     Huusmand med jord og gaaer i dagleije      
Anna Maria Rasmusdatter     28     Gift     Hans kone           
Anders Nielsen     6     Ugift     Deris børn           
Maren Nielsdatter     4     Ugift     Deris børn
- -
Lars Rasmussen døde i øvrigt 29. november 1842 66 år gammel - KB Tanderup. Måske lidt ældre end FT indikerer:
Odense, Baag, Tanderup, Haare bye, et huus, , 91, FT 1834, A0522
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Lars Rasmussen      54     gift            jordløs huusmand og dagleier       
Else Hansdatter      48      gift            hans kone       
Hans Larsen      5      ugift            deres søn       
Maren Nielsdatter      83      enke            inderste og aftægtskone     
Er du ikke stødt på mulige slægtninge ved børns dåb?
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Mikael Lehrmann Kahslev

Mange tak for hjælpen, jeg bliver dog lidt forviret indimellem.

Mikael Lehrmann Kahslev

Citat fra: Britta Hansen Dato 26 Jun 2023 - 15:22Er du ikke stødt på mulige slægtninge ved børns dåb?

Jeg har prøvet, men problemet er at jeg har ikke fundet nogen. Min oldefar kottede kontakten til alle da min farfar blev født. Min farfar kender ikke til nogen af hans familie fra hans fars side. "https://www.myheritage.dk/site-family-tree-1507965272/lehrmann?rootIndivudalID=1502381&familyTreeID=1#"