Martin Peter Marquart

Startet af Ole Thyge Plannthin, 25 Maj 2023 - 22:24

Forrige emne - Næste emne

Ole Thyge Plannthin

Jeg søger yderligere oplysninger om skræddermester Martin Peter Marquart. Jeg har registreret følgende:

1. Han blev født i Vindum sogn 21. februar 1863 som søn af "Indsidder Invalid Anders Peter Marquart og Hustru Ane Marie Nielsdatter."
2. Han er udlagt som far til Ane Marie Johanne Marquard født i Hinge sogn af moderen Kirstine Petersen.
3. Han bliver gift i Aarhus Domsogn 3. oktober 1886 med Madsine Inger Katrine Sørensen.
4. Madsine Inger Katrine Sørensen dør i Aarhus (Vor Frue Sogn) 20. marts 1915. Her registreres: Madsine Inger Katrine Sørensen, Gift med Skrædder Martin Peter Marquard.
5. Martin peter Marquart bliver tilsyneladende gigt med Ane Marie Kirstine Jensen (født 20. april 1870 i Vejle), men jeg har ikke fundet vielsen. De er registreret Valdemarsgade 37 ved FT-1925 og FT-1930.
6. Martin Peter Marquart dør 1938 (Aarhus, Vor Frue Sogn). Her registreres: Martin Peter Marquart, Enkemand efter Madsine Inger Katrine Sørensen.
7. Ane Marie Kirstine Jensen dør 1953 (Aarhus Sct. Paul Sogn). Her registreres: Ane Marie Kristine Marquart f. Jensen, Enke efter Skræder Bruunsgade 40 Aarhus ... Ægtefælle Martin Peder Marquart døde juli 1938 i St Lukas Sogn.

Kan nogen supplere med flere oplysninger. Jeg har børn af ægteskabet mellem Martin Peter Marquard og Madsine.

mvh.
Ole Thyge Plannthin
Slægtsforsker siden 1988
Registreret bruger af Brother's Keeper

Britta Hansen

#1
FT1936 Valdemarsgade 37, Aarhus - opført som enkemand

FT1930 samme sted - her er oplyst, at parret blev viet i 1921.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

Parret blev viet 4. september 1921 - KB Århus Sankt Pauls
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Ole Thyge Plannthin

Tusind tak til Britta, det gav mig netop de oplysninger, som jeg manglede.
Jeg havde i øvrigt ikke kendskab til den kommunale folketælling 1936 for Aarhus.
Hilsen
Ole
mvh.
Ole Thyge Plannthin
Slægtsforsker siden 1988
Registreret bruger af Brother's Keeper

Ole Thyge Plannthin

Jeg har set på registreringen 1936.

Her er Martin Peter Marquard registreret som enkemand uden ægtefællen Ane Marie Kirstine Jensen. Det strider mod, at hun ved begravelsen 1953 registreres enke efter ægtefælle Martin Peter Marquard. Det betyder nok, at man blot skal vurdere disse registreringer som mindre præcise.

Ole
mvh.
Ole Thyge Plannthin
Slægtsforsker siden 1988
Registreret bruger af Brother's Keeper

Ole Thyge Plannthin

Søgte videre på folketællingen 1936 og fandt Ane Marie Kirstine Marquart Bruunsgade 40 sammen med datter og barnebarn. Hun er her registreret som S(kilt).
mvh.
Ole Thyge Plannthin
Slægtsforsker siden 1988
Registreret bruger af Brother's Keeper