Kan du ændre hvordan WinFamily viser navne i HTML

Startet af Hans Brix Hansen, 23 Aug 2011 - 20:00

Forrige emne - Næste emne

Hans Brix Hansen

Davs igen

Jeg har nu, siden jeg startede (3-4 måneder siden) brugt slægtsforskningsprogrammet GRAMPS.
Jeg synes bare ikke programmet er særlig simplelt ELLER kreativt, og så kan det ikke lave HTML.

Jeg er 13 år, hvilket betyder at jeg ikke har så mange penge :'( , men så hellere punge ud, og få noget, der er værd. Da jeg synes at WinFamily laver nogle seje hjemmesider, kunne det derfor meget vel være en muglighed. Jeg synes bare at det ser så grimt ud med de der skråstreger der hele tiden kommer og så at efternavnet står først i WinFamily 7/2009. Jeg har lige nu programmet på prøve, og vil nu gerne vide om man kan ændre det...

Hans

Christian Grøndberg

Hej Hans. Lige en kommentar til Gramps, som du har brugt indtil videre. Udover at slægtsforskningsprogrammet er gratis (og open source), så kan det helt sikkert en del, som du måske endnu ikke har fået udforsket helt. Dette omfatter også muligheden for at eksportere sit stamtræ til HTML.

Hvis vi tager udgangspunkt i, at du har ændret sproget i programmet til dansk:
Den nemmeste måde at generere HTML er at klikke på første menupunkt ("Slægtsbøger") og vælger "Eksporter". Her kan du vælge "Web-baseret slægtsbog" og ændre lidt instillinger for eksporten.

En anden mulighed er at vælge menupunktet "Rapporter" og så "Websider" samt "Web-baseret udgave af slægtsbog med noter".

Herudover kan man tilføje forskellige tilføjelseskomponenter (i dette program kaldet Gramplets). Mon ikke der er en, som har lavet en god HTML-eksporteringstilføjelse, du kan lide?

Med venlig hilsen
Christian T.G.

Hans Brix Hansen

Ja, det er bare lidt kedeligt!

Ellers har jeg også prøvet at bruge PAF, det kan jeg lidt bedre li. Jeg synes bare stædig at winfamilys sider er helt vildt seje.

Hans

Hans Brix Hansen

Jeg uddyber lige...

1) Der er meget få Gramlets, og den danske oversættelse er ikke så god.
2) Du skal igennem en ørkenvandring af knapper bare for at skrive fødselsdatoen, etc.
3) Ikke særligt meget hjælp at få på dansk, da ingen bruger det.

Men tak for svaret  ;)
Hans

Hans Brix Hansen

Okay, er der virkelig så få der bruger WinFamily 7/2009. Lige et spørgsmål til: Har programmet den, oftest realativt brugbare knap Indstillinger. Hvis programmet ikke har det, så genbruger jeg bare min farfars brors WinFamily 6 kode (an slægtsforsker også) og ser om den gamle version er bedre til mig.

Hvis ingen svar, er tråden afsluttet.

Hans


Chris Juhl

Lige endnu en kommentar til Gramps.
Udviklerne er godt klar over, at hjemmesiderapporten ikke fungerer optimalt, og er i gang med at omstrukturere den. Det tager dog lidt tid, men forhåbentligt bliver resultatet godt.

Når du vælger et program som bliver udviklet af frivillige hænder må du dog stille forventningerne derefter. Dermed ikke sagt, at kvaliteten er dårligere, men forbedringer kommer i den rækkefølge som folkene selv prioriterer.

Og nej, du er ikke den eneste der bruger programmet.