Hans Levesen

Startet af Karen Pedersen, 23 Aug 2011 - 14:59

Forrige emne - Næste emne

Karen Pedersen

Hej til alle.
Er der nogen som kender denne Hans Levesen:
d 18 Febr Leviin
Hans Levesen i Nagbølle hans Hustru Karen Jeppesd. fød en Søn den 18 Febr
som blev hiem døbt og kaldet Levin; sammes Daab publi-
ceret Dom: miseric: den 12  April, Test:Bapt: Mads Bongaard
i Dollerup, Christen Madsen, Hans Nicolajsen, Søren Dues
Datter Christiana, Ane Søren Datter Peder Iversens Hustrue
alle Nagbølle                            intr. d 12 Apr.


Flemming Willum Petersen

Hej Karen

Du bør huske sted, tid og opslagsnummer for at folk kan hjælpe
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Karen Pedersen

Undskyld gør jeg:o))
MVH
Karen Pedersen

Karen Pedersen

Undskyld mig:o))
Her er opslagene:
Skanderup kirkebog 1758 - 1814. Fødte 1807 side 126. Fødslen drejer sig om Hans Levesens søn Levin.

Sanne Bloch

Hej Karen

Jeg har søgt lidt i KB Skanderup sogn, Anst herred, Ribe amt 1758-1814 og fundet lidt, som jeg håber du kan bruge.

Opslag 124: 1804 en datter, Kirsten Maria. Moderen nævnes her som Karen Jespersdatter.

Opslag 118: 1802 en søn, Jesper. Faderen Hans Levesen nævnes som smed i Nagbølle. Moderen nævnes også her som Karen Jespersdatter.

Levin's dåb i 1807 er på opslag 129.

Jeg har også søgt efter om forældrene skulle være gift i Skanderup - dog uden resultat, men tillysninger og trolovelser og vielser synes jeg står i en lidt rodet rækkefølge, så måske har jeg bare ikke lige fundet det rigtige opslag.

Havde håbet på at finde en forloverattest, der kunne give nogle fingerpeg om Hans Levesen og Karen Jespersdatter, men jeg kunne ikke finde forloverattester omkring 1802.

Venlige hilsner Sanne


Karen Pedersen

Hej Sanne..
Tak for dine oplysninger.
Trolovelse og vielse finder man i Hjarup - Vamdrup kirkebog. 1760 - 1802. Opslag 186. Yderst til højre. Har bedt i gruppen om tydning af tekster til at få det rigtig læst.
MVH
Karen Pedersen

Mette R Francke

Hei

HANS LEVESEN
Spouse:  KAREN JESPERSDR  Family
Marriage:  10 APR 1802   Vamdrup, Ribe, Denmark
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date

Mette

 
Mette R Francke

Karen Pedersen

Hej Mette..
Hvor har du fundet dette - da det er på engelsk...
MVH
Karen Pedersen

Mette R Francke

Hei

Fant de her
http://www.familysearch.org/eng/

du kan også søke her
https://www.familysearch.org/

Men sjekk alltid mot kirkebøkene.

Mette
Mette R Francke

Karen Pedersen

Tak til Mette:o))
MVH
Karen Pedersen

Sanne Bloch

Hej Karen

Så fandt jeg alligevel lidt mere. Iflg. nedennævnte hj.side blev Hans Levesen og Karen Jespersen gift i Vamdrup, Vejle 10.4.1802. Ifølge Krabsens stednavnedatabase ligger Vamdrup dog i Anst hrd., Ribe amt.

http://familytreemaker.genealogy.com/users/l/e/v/Jrgen-E-Levesen/WEBSITE-0001/UHP-0176.html

Se selv nærmere på hj.siden.

http://familytreemaker.genealogy.com/users/l/e/v/Jorgen-E-Levesen-Bryne/index.html

Her kan du kontakte hjemmesidens ejer, Jørgen E. Levesen.

AO KB 1760-1802 Vamdrup, Anst, Ribe Opslag 186:

Her finder du trolovelsen og vielsen 10.4.1802. Men glæd dig ikke for tidligt, for der er ikke nævnt nogle forlovere eller andet, som kan føre dig videre, men måske kan du finde mere ved at søge i Vamdrup KB.

Jeg ser nu, at du i forvejen har fundet vielsen - det synes jeg, du skulle have orienteret om i dit indlæg. Vær opmærksom på, at Hjarup og Vamdrup er ført i samme KB.

Et lille fif mere: Prøv at søg i Nygaards sedler.

Venlige hilsner Sanne

Karen Pedersen

Hej Sanne..
Jeg siger mange tusinde tak for din hjælp og undskylder at jeg først føjede oplysningerne om vielsen til senere. Men jeg er helt ny i dette med at slægtsforske - så jeg er noget af en novice. Håber jeg bliver bedre ved at få hjælp af alle jer dygtige mennesker i dette forum..
MVH
Karen Pedersen

Helle Høgh Busted

Citat fra: Karen Pedersen Dato 23 Aug 2011 - 14:59
Hej til alle.
Er der nogen som kender denne Hans Levesen:
d 18 Febr Leviin
Hans Levesen i Nagbølle hans Hustru Karen Jeppesd. fød en Søn den 18 Febr
som blev hiem døbt og kaldet Levin; sammes Daab publi-
ceret Dom: miseric: den 12  April, Test:Bapt: Mads Bongaard
i Dollerup, Christen Madsen, Hans Nicolajsen, Søren Dues
Datter Christiana, Ane Søren Datter Peder Iversens Hustrue
alle Nagbølle                            intr. d 12 Apr.


Hej Karen
Hvordan går det med din Levesen søgning? Hvor langt er du kommet? Jeg er novice i dette og har en tid søgt for at finde Jesper Hansen og kan nu se han er søn af Hans Levesen og Karen Jespersdt som derfor er mine tip-tip oldeforældre Jeg kan da blive helt glad for at se andre søger efter de samme aner. Ligesom du synes jeg det er meget svært at tyde kirkebogen. Kontakt mig gerne så vi han hjælpe hinanden. Kh Helle