FT 1870 København ?

Startet af Mette R Francke, 23 Aug 2011 - 12:30

Forrige emne - Næste emne

Mette R Francke

Hei

Min oldefar , Jens Christiansen , kommer til København i 1865 ( funnet opplysninger i avgangslister fra Jylling , Roskilde samt FT 1880 i København)

Ved vielsen i 1872 ( Sankt Johannes 1861-1873 oppslag 269) står han med adresse batterivej 19.
Her bor også han tilkommende kone sammen med sin mor i Ft 1870 ( funnet på ao).

Men mitt spørsmål er: Når vil FT 1870 for København var komplett på www.ddd.dda.dk ?

Mette
Mette R Francke

Peter Kristiansen

Det kommer nok til at tage noget tid....
http://www.dis-danmark.dk/kipkort/kort/kobe1870.gif
Ifølge kortet er der endnu ikke reserveret områder til indtastning overhovedet.

Kender du www.politietsregisterblade.dk som er oprettet i begyndelsen af 1890'rne - de kan muligvis hjælpe dig videre.
M.v.h. Peter Kristiansen

Mette R Francke

Hei

Takk for svaret.

Ja jeg kjenner til PGB , men har ikke funnet Jens der. Har kun funnet 3 av 5 barn der.

Jeg har det meste om min familie i København og innen de flyttet til København.

Mette
Mette R Francke

Eva Morfiadakis

#3
Jens Christiansen
sandgraver

Født: 28-03-1844     Fødested: Jyllinge  

Død:  24-05-1921     Adresse ved død:   Istedgade   132, 3

Ægtefælle:  Christine   Født:  03-04-1859     Fødested:  Søndersø  


Mette, det är väl inte han här? Såg att hans fru hette Sophie Frederikke men han kanske skild eller änkling.

Eva M
Eva M

Mette R Francke

Hei

Eva , jo det er min tipp oldefar.

Sophie må død mellom 1885 og 1891 , da Jens gifter seg igjen.

Han står oppført som enkemand ved vielsen med kone nr 2.

Jeg har også en tråd i ane etterlysning der jeg søker etter Sophie sin død.

Mette
Mette R Francke

Eva Morfiadakis

Hej!

Det s.k. dödebladet är egentligen ett politiets registerblade. Du kan kanske be någon vänlig person om att titta på dödebladet i original och kanske t o m fotografera det. Ange landsarkivets löpnummer.
Det kan stå exakt datum när han blev änkling. Lite osäkert eftersom första frun dog mellan 1885-1891, dvs kanske innan registerbladen började. Har du funnit honom i FT 1890? Om han var änkling redan då.
Om du kan minska avståndet mellan en FT och död så kan kanske någon person göra ett opslag i begravelseprotokollen på stadsarkivet åt dig.

Eva M
Eva M

Mette R Francke

Hei

Eva : Har nå funnet familien .( Men ikke Jens i 1870 ).

Jeg har nå en adresse fra september 1888 , april 1889 og ft 1890
Olufsvei 6.

Sofie Friderikke sin død (Sankt Jakob 1878-1892 oppslag 157 )
Karoline Vilhelmine sin konfirmasjon ( Sankt Jakob 1879-1891 oppslag 222)
AO Ft København- Olufsvei 6 oppslag 74

Mette
Mette R Francke

Eva Morfiadakis

#7
Hej Mette,

Hur fann du adressen? Jag är lite nyfiken. Chansade du bara på Skt Jakob eftersom Rosendalsvej (Slagelsegade) ligger i den församlingen. Jag har sett,  tycker jag,  att folk inte flyttar så långt från sin gamla adress. Man flyttar i samma område.

Eva M
Eva M

Mette R Francke

#8
Hei

Jeg søkte på www.fogsgaard.org og fant der fant jeg at Rosendalsvej i 1886 hadde skiftet navn til Slagesgade.
Sogn Sankt Jacob.
Jens giftet seg der med kone nr 2 i 1891.

Jeg hadde i vår funnet en jeg trodde var min tipp oldemor , Sophie Friderikke død i Sankt Jakob. Men var meget usikker da jeg ikke forstod at det var adressen ( Olufsvej ) som stod etter arbeidsmann. Jeg trodde det ville stå arbeidsmann Christiansen. Så jeg la henne bort.

Har søkt etter min oldemors ( Karoline Vilhelmine )konfirmasjon lenge , og fant i dag ut at jeg skulle søke en gang til.
Fant ut at siden de tilhøret Sankt Jacob i 1890 og hun skulle være konfirmert ca 1888/1889 så begynte jeg der.
Fant så min oldemor konfirmert.
Fikk hjelp til tyding , både Karoline sin konfirmasjon og Sophie sin død. Begge hadde samme adresse.

Så nå har jeg en god del adresser på min danske familie.

Mette

Har nå  fått vite at min oldemor hadde en dagbok , som en kusine av min far har. Denne er innelåst i en safe som hun har mistet nøkelen til.
Men da min kusine i sommer fikk vite at jeg hadde laget ett slektstre ble hun i fyr og flamme.
Senere besøkt hun bror til eier av dagboken. Han ville også vite mer om sine danske aner. Han ringte så sin søster ( eier av dagboken) og sa at nå måtte hun få låst opp safen. Slik at vi kunne få kopier.
Så nå venter jeg i spenning på hva dagboken inneholder .
Mette R Francke