Leder efter Farmors døde søster (ca. 1940-1959) (Lehrmann Familien)

Startet af Mikael Lehrmann Kahslev, 29 Apr 2023 - 13:22

Forrige emne - Næste emne

Mikael Lehrmann Kahslev

Jeg har i de sidste dage snakket meget med mine bedsteforældre, og min farmos storbror havde fortalt at de havde en søster som døde som meget ung, og at deres mor (min oldemor) snakkede ikke meget om hvad der skete. Det eneste jeg ved at barnet døde og skulle havde været død få dage efter da fødslen var meget blodig og gik ikke godt.

Det jeg ved er:

Navn: Hele? Rasmussen
25 marts

Min farmor siger ca. 1941-1944 men hendes storbor siger det er efter deres lille bror 1949-1950
Jeg har prøvet at se i den region de andre er født i som er;
1. Hans tausen Kirke
2. Paarup Kirke

men har ikke fundet noget, det kan være jeg har navnet forkert.

Barn til:
Far: Thorvald Rasmussen f. 29. juni 1906 Anderup mk., Lumby sogn - d. 2. jan. 1981 Odense
Mor: Karen Sofie Rasmussen Lehrmann f.    26. okt. 1909 Jordløse - d. 22. april 1991 Odense

Christian Nielsen

#1
hej

hvis fødslen var foregået på sygehuset, så var det i Ansgar sogn
der har jeg søgt hele 1941 - 1944 og 1949 - 1950
der er der ikke født en pige med Thorvald Rasmussen som far

du skriver 25 marts - er det fødselsdagen ???

og måske kender du nogle adresser hvor de boede i de angivne år ???

i overskriften skriver du "1940 - 1959" men i teksten indsnævrer du det til 1941 -1944 og 1949 - 1950
hvad mener du ???

mvh
Christian Nielsen

Mette R Francke

#2
Hei

Ser på treet på myheritage at de gifter seg 24 april 1941 i Jordløse.

Vielsen
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=179708#179708,30477464

FT 1940(myheritage) bor de sammen i Pårup

Hvor og når er de andre barna døpt/konfirmert ?

Mette
Mette R Francke

Mikael Lehrmann Kahslev

Hej igen,

Jeg var ude og snakke med min farmors ældste søster og spørge om hvis hun kunne huske noget. Vi fandt deres farfar's dagbog (min oldefar), og han skriver at i 1951 25 marts, føder min oldemor en dødfødt pige. (Hele Rasmussen)

Min farmors søster kan ikke huske det selv, men i dagbogen står der at hun kom hjem til dem, og var ked af hendes søster var død, efter at have set blod i føderummet. Da min oldemor fødte barnet, så var det en blodig fødsel, og barnet mistede livet under fødslen.

Han skriver også om i hans dagbog at min oldemor, ville gerne have at den blodige fødsel skulle glemmes, og igen snakkede om det i familien.

Men mange tak for hjælpen Christian og Mete

(Kan ikke sige hvornår de andre er døbt, da det bryder forumets regler)

Med venlig hilsen
Mikael

Christian Nielsen

Kan du fortælle noget om hvilken adresse de havde i 1951??

Mvh
Christian Nielsen

Mikael Lehrmann Kahslev

Jeg kender ikke deres adresse, men ved de boede i "Paarup, Odense" mere kan jeg desvære ikke indsnærpe det, da jeg faktisk ikke har spurgt min farmor om det.