Opslag på Landsarkivet i Odense

Startet af Randy Bonde, 19 Aug 2011 - 19:19

Forrige emne - Næste emne

Randy Bonde

Jeg er ved at afslutte forskning i min svigerfaders slægt.

Hans lillebroder - Jørgen Bonde - født 20. november 1925 i Rinkenæs, har senest boet
Roesskovsvej 54, st. th. i Odense V og afgik ved døden i Odense.

Der er ikke efterladte.

Jeg har søgt ved Folkeregisteret i Odense, som meddeler, at de desværre ikke kan hjælpe med oplysninger om, hvor Jørgen Bonde har boet fra 1945-1960.
De har oplysning om, at han den 15.5.1969 er kommet til Odense fra "Lumbygård", Lumby pr.  Nr. Lyndelse (nu Faaborg-Midtfyn kommune).

Faaborg-Midtfyn Kommune har meddelt, at kommunen har afleveret alt gammelt materiale til Landsarkivet for Fyn, Jernbanegade 36 A, 5000 Odense C.

Det kunne tyde på, at det ville være muligt at få oplysninger om hans bopæl før 15.5.1969 på Landsarkivet i Odense.

Kunne nogen hjælpe med et par opslag i håb om held med de søgte oplysninger.
Mvh

Randy


Randy Bonde

Hanne Bjørn

Når jeg har spurgt på folkeregisterkortene, har jeg fået af vide, at de indeholder nyere fortrolige oplysninger, så dem kan man som arkivbrugere ikke få lov at se i.
Men man kan nok betale sig fra, at ansatte på arkivet finder oplysninger fra kortene.
Prøv evt. på arkivet for Nr.Lyndelse sogn, om de kender nogle ældre, som husker ham.
hilsen
Hanne Bjørn

Randy Bonde

Hej Hanne
Tak for dit svar. Jeg forsøger ved et evt. lokalhistorisk arkiv i området eller også tager jeg mailkontakt til Landsarkivet i Odense. Adresseoplysningerne kan nok ikke være så personfølsomme.
God week-end

mvh

Randy
Randy Bonde

Henning Rosthøj

Hej Randy

Jeg er født og opvokset i  Bolbro, boede først på gotersvej 6, senere på roesskovej 9, 2

Desværre kender jeg ikke din familie, men stadig tæt på området, så hvis du har brug for for flere oplysninger om bolbro så er jeg til rådighed.
MvH
Henning
MvH
Henning Rosthøj