Hjælp til opslag på Landsarkivet i Viborg.

Startet af Jess Per Hildebrandt-Eriksen, 15 Aug 2011 - 17:57

Forrige emne - Næste emne

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Jeg ved ikke, om det er for meget at bede om, men jeg forsøger alligevel.
Min farfar , Rasmus Eriksen, født 27 august 1850 i Skelby sogn på Falster.  Han døde 28 februar 1931 i Horsens. Hans enke var Anna Abelone Severine Eriksen, født Lassen.
Rasmus Eriksen havde et såkaldt uægte barn, Axel Vilhelm Jørgensen, født 26 marts 1889 på den Kgl. Fødselsstiftelse i København.  Moderen til barnet var Karen Marie Jørgensen.

Axel boede det meste af sin bar-og ungdom hos min farfar og farmor.
I folketællingen 1906 for Skanderborg amt, Hjemslev herred, Veng sogn, er han nævnt som ugift mejerist.  Herefter forsvinder han for mig.

Mit håb er, at han måske er nævnt i skiftet efter Rasmus Eriksen, eller da Anna Abelone Severine dør, 1937 også i Horsens.

Altså, er der en som vil se i skiftet efter Rasmus/Anna, og finde frem til om Axel er nævnt, og hvor han bor.

Med venlig hilsen

Jess




Hanne Bjørn

Hej Jess
Jeg kan ikke hjælpe dig med opslag i Viborg, da jeg ikke ved hvornår, jeg kommer derop igen. Men vil lige fortælle, at disse skifter efter 1919 ligger i fjernarkiv. Så de skal bestilles via Daisy på forhånd.
Så hvis du kan finde arkivnumrene i Daisy, vil det nok være nemmere, at få lavet et opslag.
Der skal nok bestilles både en dødsanmeldelse, som også kan hedde skiftesagsliste, og en skifteprotokol.
hilsen
Hanne Bjørn
Horsens

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Hej Hanne.

Jeg forsøger at finde noget på Daisy.

Med venlig hilsen

Jess