Søger information om Ferdinand Strack gift med Magrethe Andersen, Kbh?

Startet af Soffenr1, 12 Feb 2023 - 15:38

Forrige emne - Næste emne

Soffenr1


Hej alle sammen

Jeg søger en hjælpende hånd til at finde ud af mere information om Ferdinand Strack og Magrethe Andersens aner, da jeg er gået i stå på dette led i mit stamtræ. Jeg har informationer på deres børn og efterkommere, men jeg har ikke kunne sporer parret længere tilbage end deres børns dåb.

Jeg har derfor ikke kunne finde Ferdinand og Magrethe på folkeoptællinger eller deres vielse, men da børnene er døbt i København, går jeg ud fra at de også boede der.
Muligvis kan Ferdinand stamme fra Tyskland eller være efterkommer af danskboende tyske forældre. Ud fra hvad jeg kan aflæse i kirkebøgerne ved børnenes dåb, ligner det at Ferdinand er Tøjmagersvend.


Jeg har fundet deres tre børns dåb i Garnisons Kirken i København:

Fredrik Wilhelm Strack: Født d. 7/8 1814, Opslag Nr. 5 - Fødte Mænd 1813-1814, Garnisions sogn,  på danishfamilysearch (vedhæftet billede)
Johan Friderich August Strack: Født d. 22/12 1815,Kirkebog 1814 - 1852 Garnisons, Ny udgave / Opslag Nr. 13 - Fødte Mænd 1815-1816 på danishfamilysearch
Caroline Wilhelmine Charlotte Strack: Født d. 29/3 1818,Kirkebog 1814 - 1852 Garnisons, Ny udgave / Opslag Nr. 39 - Fødte Kvinder 1818

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig, eller komme med gode råd som kan hjælpe mig, videre i søgningen efter Ferdinand Strack og Magrethe Andersens aner.

Tak på forhånd

Med venlig Hilsen
Sofie

Inge Busck Andersen

#1
Hej Sofie.

Prøv her i tøjmagerlavets lavsbog. Der vil ofte stå hvor svenden er født, sidst har tjent og i heldige fald også faderens navn