Skifte efter husmand Jens Christensen, der døde 10. januar 1885 på Frederiks h.

Startet af Karen Riis Jensen, 09 Feb 2023 - 14:13

Forrige emne - Næste emne

Karen Riis Jensen

Jens Christensen, der blev født den 21. januar 1821 i Sønder Omme sogn, var hjemmehørende i Herslev sogn, Brusk herred, Vejle amt, men døde ifm en behandling for en rygmarvslidelse på Frederiks hospital i København; han blev begravet på Herslev kirkegård.

Han efterlod sig sin hustru Ane Johanne Nielsdatter, som han blev gift med i august 1868; sammen fik de sønnen Jens Christian Jensen, der blev født i 1869.

De var begge i deres 2. ægteskab, og Ane Johanne menes "at have siddet godt i det".

I håb om at et skifte kan give oplysninger om sønnens opholdssted, søger vi dette.  Efter at være blevet konfirmeret i Herslev kirke, mister vi oplysninger om Jens Christians opholdssted, og dermed ved vi ikke, hvad der blev af ham.

Forhåbentlig kan nogen hjælpe os videre ! 

På forhånd tak !

Mvh
Karen


Karen Riis Jensen

Mange tak Inger for hjælpen !   Ærgerligt, at parrets søns opholdssted ikke blev nævnt, for det er ham, som jeg er på jagt efter.

Jens Christian Jensen, hed han jo, og han blev født i 1869;  med de daværende regler for optagelse i lægdsrullen - her er reglerne:  Født i 1869, forventet indskrevet i lægdsrullen 1886 og slettet i 1907, er det svært at finde ham;  og jeg synes heller ikke, han dukker op i en folketælling efter 1880, hvor han som 10 år gammel bor hos forældrene i Herslev.

Gad vide hvordan man kan finde frem til ham ?

Tak for din hjælpsomhed !

Mvh
Karen

Karen Riis Jensen

PS  Jeg mente:  Han dukker IKKE op i  folketællinger efter FT 1880 - modtager meget gerne forslag til HVORDAN han kan findes.

MVh og på forhånd tak for nye input,

Karen