Maria Andreasdatter og Skriver Peter Petersen af Frederikslund 1826 (Søllested)

Startet af Lizette Lysholt Salge, 30 Okt 2010 - 22:53

Forrige emne - Næste emne

Lizette Lysholt Salge

Hej

Jeg har aner tilbage til en nu nedrevet gård ved navn LYSHOLT som lå i Søllested sogn ved Assens på fyn. Det tidligste jeg ved er at Maria Andreasdatter, som opholder sig hos sin far i Lysholt, får en søn Peter Petersen med Skriver Peter Petersen af Frederikslund i 1826.
Er der nogen som har kendtskab til disse to personer?
Skriver Peter Petersen gifter sig med Marie Andreasdatter i Søllested kirke - godt 6 år efter, de har fået sønnen Peter. Året efter viser en folketælling, at Peter Petersen nu er gårdmand på LYSHOLT. Her
mangler oplysninger om hvad der skete og ikke mindst hvorfor da Marie havde flere ældre brødre ??

Mvh Lizette Lysholt Salge

Lizette Lysholt Salge

Jeg har faren Peter Petersens dåb: Marts 1. 1795 i Køng KB 1780-1814, opsl 21. og deres vielse i KB Søllested 1814-1841 opsl. 60 (Nov 23 1833).

Peter har som forældre Peder Pedersen og Maren Jørgensen.

og Marie's konfirmation står i KB Søllested (odense) 1814-1841 ops. 46 med forældrene Andreas Christophersen og Marie Rasmusdatter. Hun findes under navnet Maria Andersen på Familysearh hvor fødelsdagen er Jul 09 1803 hvilket passer med konfirmationen. Jeg kan dog ikke finde hendes dåb eller videre tilbage om hendes forældre og gården som jeg er mest interesseret i.