smedesvend Carl Andersen

Startet af Jørgen Hass, 07 Jan 2023 - 14:33

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Hass

smedsvend Carl Andersen er udlagt som barnefar til min mormor i 1879 på http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=356629&side=37
kender nogen mere til hans data?
venlig hilsen
Jørgen


Peter Kristiansen

Er dette moderen i FT 1880 ?
Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Algade 749, nr.17, Forhus, 1, FT-1880, C4436
Jens Christian Schousgaard     53     Ugift     Friseur          Aalborg 
Nielsine Martine Asterp     25     Ugift     Husjomfru          Aalborg 
Sophie Regine Bach     15     Ugift     Tjenestepige          Aalborg 

Så hun har ikke beholdt barnet og heller ikke giftet sig med Carl Andersen.
M.v.h. Peter Kristiansen

Jørgen Hass

tak for interessen. Asterp er en fejlskrift for Astrup.
Jo hun beholdt min mormor Alma Astrup, hun bor bare på en anden adresse hos sin morfar Lorenz Astrup.
Nielsine flytter senere til Roskile hos min mormor Alma, der er blevet gift - med en søn til broderen af Jens Schousgaard, som Nielsine var husjomfru - senere parykmager - for.
Jeg har nogenlunde styr på mormors mor og mormors ægtefælle, men ikke på Carl Andersen, mormors  far.
Jeg har ikke kunnet finde noget om smedesvenden - jeg mener ikke de blev gift, han figurerer ikke i nogle af deres analer.
vh.
Jøgen

Jens Chr. Bay

Info:

Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Østerbro 35, mat.724, Forhus, 12, FT-1880, C4436
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Anton Jensen                    26     Gift     Arbejdsmand, Husfader          Skibsted Sogn, Aalborg Amt 
Ane Kjerstine Jensen         27     Gift     Husmoder                              Veggerby Sogn, Aalborg Amt 
Kjerstine Marie Jensen     2     Ugift     Barn                                       Aalborg 
Alma Kathrine Aistrup     u. 1 Aar     Plejebarn                               Aalborg 
Ane Kjerstine Jensen     5     Ugift     Barn                                         Nibe

Klaus Guldager


Jørgen Hass

ja mormor bor 1880 som plejebarn på Østerbro 35 - ca. 12 min fra Algade 17, hvor hendes mor Nielsine arbejder.
Hun flytter så til sin morfar i 1890
men er tilbage hos sin mor i 1901 hvor hun er noteret på 1. sal i Algade 17