Abraham Nielssøn hvor kommer han fra?

Startet af Lene Lund-Hansen, 16 Aug 2011 - 22:44

Forrige emne - Næste emne

Lene Lund-Hansen

Er det nogen der kan hjælpe mig med oplysninger om Abraham Nielssøn og Maren Rasmusdatter. De er forældre til Christopher Abrahmsen db. 17 maj 1714. KB København, Sokkelund,Holmen 1713-1721 Opsl.94
Jeg har ikke kunnet finde noget på disse forældre,hverken vielse eller andre gode oplysninger.
Det eneste der fremgår af dåbsoplysningene er at Abraham er skipper i Rosengården!!
Ligeledes søger jeg vielsesoplysninger på Christopher Abrahamsen og hustru Sara Pedersddatter.
og evt oplysninger om Sara´s forældre.
På forhånd tak.
MVH
Lene Lund ???
Lene Lund
3908

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej Lene

FS:
Groom's Name: Christopher Abrahamsen
Bride's Name: Sara Pedersdatter Kiaer
Marriage Date: 27 Jun 1770
Marriage Place: Helsingør, Frederiksborg, Denmark

Helsingør, Skt.  Olai 1743-1814, opslag 105, trolovede 1770 den 9. maj.
Viet 27. juni 1770.

mvh
Ruth

Ruth Steenberg Rasmussen

Ved dåbene i 1714, Christopher og 1719 Ellen Kirstine (opslag 393) bor familien i Rosengade
Ved Anna's dåb i 1721 er de flyttet til Dybbensgade.

Sara er født: 1753 i Helsingør: 1743-1761, opslag 164
En bror, Simon, 1751 opslag 140

Forældrenes vielse: 1743 - 1814, opslag 33: Peder Nielsen Kier og Dorthe Cathrine Larsdatter.
Trolovelsen bekendtgøres hos hendes forældre, boende i Bierregade.

mvh
Ruth

Lene Lund-Hansen

Hej Ruth
Rigtig mange tak for dine hurtige svar. Jeg har været rigtig meget på vildspor her kan jeg se. Har prøvet FS men fik ingen svar. Så igen mange tak
MVH
Lene :)
Lene Lund
3908

Lene Lund-Hansen

Hej igen Ruth
Jeg ville spørge dig om, hvor du finder alle disse oplysninger. Jeg prøver alle steder.FS og DDD men får ingen resultater. Går jeg ind de forkerte steder eller??? Jeg er i vildrede. Oplysningerne i KB finder jeg let, men hvis jeg prøver at finde oplysninger på bopæl m.m. lykkes det ikke.
MVH
Lene
Lene Lund
3908

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej Lene
Jeg har fundet oplysningerne for de fleste i FS.
Jeg brugte deres nyeste søgeside. Saras far måtte hedde noget med Peder og Kier, så det satte jeg ind i søgefelterne og Danmark for "Place", men ingen årstal - og så dukkde de op i Helsingør som nogle af de første forslag.

Da jeg, også via FS havde fundet et af Sara og Christopher Adamsens børn, så trykkede jeg på Batch nummeret og søgte efter børn, hvor de var forældre. Derpå tjekkede jeg i kirkebøgerne at det passede. Sara og Simon fandt jeg blot ved at tjekke dåb de første år efter deres vielse.

Jeg er absolut ingen ørn til FS, men får da bid ind imellem. Nogle kan få nogle fine oversigter over et pars samtlige børn, men det har jeg ikke fundet ud af at gøre endnu - det kan være det kommer  ;D.

mvh
Ruth

Lene Lund-Hansen

Hej Ruth
Det var som Sørens. Den nye søgeside har jeg aldrig prøvet.Den gamle har jeg brugt meget, men det er ikke lykkedes for mig at finde disse personer, der kommer absolut intet frem. Nu vil jeg gøre forsøget med den nye. Det med oversigterne er heller ikke rigtigt lykkedes for mig. Kun i nogen få tilfælde. Man kan da håbe at vi bliver bedre med tiden. Øvelse gør vel mester. Men du skal have så rigtig mange tak for hjælpen
MVH
Lene ; :D
Lene Lund
3908