Mangler hjælp nok fra Hillerød..

Startet af Vivi Winther, 16 Aug 2011 - 21:14

Forrige emne - Næste emne

Vivi Winther

Hej håber nogen kan hjælpe at finde Frederikke Marie Nielsen f 12 feb 1854 i Odder, Århus død 29 Jan 1950 i Hillerød, hun bliver væk for mig i Nr. Snede sogn 1892 ligeledes i perioden 1880- 1892, info om hendes børn ønskes. Hun har været gift med Jens Anton Fransen f 12 Jan 1852 i Them, Skanderborg udvandrede til USA ??, de blev viet i 1877 i Ousted Kirke, Skanderborg og separeret inden 1892, hvad mon jeg overser  ::). Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

K. Thidemann

Jeg indsætter lige familien her.

Skanderborg, Voer, Hylke, Ustrup By, Hylke Sogn, Et Huus, 7, FT-1880, C3539
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Anton Fransen 28  Gift Huusfader Dagleier i Agerbruget  Tem Sogn, Skanderborg Amt
Frederikke Marie Nielsen 25  Gift Hans Kone  Odder Sogn, Aarhuus Amt
Nielsmine Suilie?? Fransen 1  Ugift Deres Barn  Ousted Sogn, Skanderborg Amt
 
----
mvh K.Thidemann 9000

Vivi Winther

Hej, tak for det. Lige lidt flere info. Jeg kender til Nielsmine Secillie Fransen f 1878, Mette Marie Andrea Mathilde Frandsen f 1881, samt Kirstine Sørine Nielsen f 6 feb 1892 ikke Jens Anton`s datter, har dog fået oplyst at der er flere børn af Frederikke og Jens Anton. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

K. Thidemann

#3
Kan det være "din"



http://www.emiarch.dk/search.php3?l=da

Navn:  Frandsen, Jens Anton Stilling:  Tyende (m/k land)
Alder:  22 Bestemmelsessted:  Ny Zeeland
Kontrakt nr.:  255300 Forevisningsdato:  11/6/1874
Sidste oph.sogn:  Låsby Sidste oph. amt:  Århus
Sidste oph.sted:  Laasby S., Aarhuus A. Bestemmelses land:  New Zealand
Bestemmelses by:  ? Bestemmelses stat:  ?
Skibsnavn:  Indirekte
IDkode:  I7477F0106
------------
Han kan evt. være vendt hjem, for derefter at tage afsted igen.
mvh K.Thidemann 9000

Vivi Winther

Jeg har den gemt, men det passer ikke med han findes i folketælling AO 1880 i Hylke,Skanderborg, samt han tilmed får en datter i 1878....men måske jeg ser lige på den med "nye" øjne. Tak. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

I kirkebogen vedr. deres bryllup 1877 står der "Jens Anton Fransen af Ringkloster", jeg forstår det således, at han arbejde der dengang, således tror jeg ikke det kan være ham der har været udrejst i 1874. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Han kan meget vel have været afsted og kommet retur, og således taget afsted igen til USA hvor han ifølge hvad jeg har fået at vide er død men ikke hvor og hvornår, kan ej finde ham på ancestry.com, det er en "rodet" familie, men spændende. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

 ??? Jamen jeg må nok sige han hører nok alligevel til her hans fader dør da han blot er 4 år og moderen dør 1 maj 1872 i Låsby moderen er Mette Marie Pedersdatter f 11 Aug 1823 i Them, så tusind Tak nye "øjne" hjalp mig. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

K. Thidemann

Citat fra: Vivi Winther Dato 16 Aug 2011 - 23:00
I kirkebogen vedr. deres bryllup 1877 står der "Jens Anton Fransen af Ringkloster", jeg forstår det således, at han arbejde der dengang, således tror jeg ikke det kan være ham der har været udrejst i 1874. Mvh Vivi

Du skriver ikke i hvilket sogn, og opslagsnummer, de er blevet viet.

Ringkloster er i Hylke sogn, Skanderborg amt.
mvh K.Thidemann 9000

Vivi Winther

Undskyld, i Ousted Kirke, Ousted Sogn, Skanderborg Amt den 13 Okt 1877. Detter er et stykke vej fra Ringkloster i Skanderborg, Skanderborg Amt og til Ousted, undskyld. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Undskyld nu vrøvler jeg Ringkloster ligger i Hylke Sogn, blot skal jeg kører til Skanderborg for at komme derud og tage billeder, jeg vil gå til ro inden jeg flytter rundt på landkortet ::). Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Mangler oplysninger om de har en søn ved navn Anton Frandsen født okt 1883, kan intet finde om ham her i Danmark, info fra USA bekræfter ikke at det er deres søn. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"