Noter i BK overføres ikke til GEDCOM

Startet af Hilbert Larsen, 15 Aug 2011 - 13:34

Forrige emne - Næste emne

Hilbert Larsen

Jeg ønsker noter fra Brothers Keeper (BK) vist på min hjemmeside (hilbert.net16.net), men kun noter ved hovedbegivenheder (død, vielse, født mv,) kommer frem - ikke noter ved f.eks. folketælling, stilling mv.
Kan nogen forklare om det er rigtigt, for hvis det er er det meget forvirrende at der overhovedet kan skrives noter ved disse sidste begivenheder.
Ved du noget - er det Gedcom filen der ikke medtager alle noter eller hvad?
Det fremgår ikke af vejledning til BK.
Mvh
Hilbert

Henrik Nielsen

Hej Hilbert,

Jeg skal snart til at lave samme øvelse for at få mine data ud på nettet.
Derfor frygter jeg også at netop FT noter ikke kommer med over.

Et godt sted at stille spørgsmålet er måske på hjemmesiden http://www.brotherskeeper.dk/.
Prøv at høre Chris Oxholm evt ved at sende ham en mail på oxholm@bk6.dk

Hvis du får en god forklaring, så las os høre det her.
Sogne omkring Slagelse og Sorø, Sydfyn, Lolland-Falster og Lemvigegnen og Dronninglund omegnen . Født Slagelseaner nu Allerød.
slaegt.web4it.dk

Hans Georg Scaathun

Det har ingenting med Gedcom å gjøre. Gedcom-standarden har noter på alle hendelser.

Dersom du har lest Gedcom-filen og notene ikke er der, så er det er et problem i Brothers' Keeper.
Det virker rart, men så har jeg ikke greie på BK (jeg har blott greie på Gedcom). Hadde du sjekket
det?

Derimot skulle det ikke undre meg om en del programvare ignorerer disse notene ved import,
fordi de biller seg inn at de er unødvendige og derfor ikke har rom for slike noter i sin interne
datamodell. Da er løsningen relativt enkel: se om du kan bruke anden programvare på vevtjeneren.
Jeg bruker phpgedview som oppfører seg ganske pent, uansett hva jeg finner på å legge inn i
Gedcom.

Øh.  Var det til hjelp?