Lars Ibsen Larsen dør i København 1870-1885?

Startet af Karina Tybring Hansen, 13 Aug 2011 - 13:56

Forrige emne - Næste emne

Karina Tybring Hansen

Hej allesammen...

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig med at finde denne mand død og hvor hans familie bor i mellemliggende periode...

I 1870 bor han Meriansgade nr. 516 - opslag 24

I 1885 er hans kone blevet enke og hun er her:



Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Dannebrogsgade (Lige numre), No. 32, Matrikel 234 (Mathæusgade No.1, samme Eiendom), 4. Sal, 30, FT-1885, C0485
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hansine Jacobine Larsen 61  Enke Husmoder Fiskehandlerske Kjøbenhavn
Ludvig Julius Wilhelm Larsen 29  Ugift Søn Tjenestekarl Kjøbenhavn
Carl Wilhelm Larsen 22  Ugift Søn Fisker Kjøbenhavn
Hans Jacob Waldemar Larsen 16  Ugift Søn Tjenestekarl Kjøbenhavn
 
--------------------------------------------------------------------------------
Som man kan se af folketællingen fra 1870 har de 7 børn, men jeg har ikke kunne finde nogle af dem konfirmeret!

Håber nogen kan hjælpe mig med denne gåde...

Venlig hilsen Karina.

Eva Morfiadakis

Hansine Jacobine Larsen
enke

Født: 12-06-1823     Fødested: København   

Død:  10-04-1908     Adresse ved død:   Alderdomshjemmet   

Ingen ægtefælle registreret.

Här är hans hustru. Från www.fogsgaard.org

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

#2
Hej!

Föreslår att du tittar på döda i Skt Matheus mellan 1870-1885 alternativt Skt Paul. Har du kontrollerat adresserna i FT 1880?
Alderdomshjemmet är som regel De Gamles by.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis


Hennes död finner du på Almindl. hospital/De Gamles By 1908 opslag 164. Står bara att hon är änka efter smed Hans Ipsen Larsen.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis


Sonen Hans Jacob V. Larsens vigsel finner du i Skt Paul 1893, opslag 54, No. 153. Det står bara "afdöde"
om fadern.

Eva M
Eva M

Karina Tybring Hansen

Hej Eva...

Jeg vidste godt det om hans kone - det er Lars som er mysteriet :-) Deres søn Carl Vilhelm Larsen bliver gift i Skt. Mattæus 1/3/1891 og der står intet om forældrene..

Jeg prøver at lede videre.

Venligst Karina

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Karina Tybring Hansen

Hej Anne...

Næ, det har jeg ikke så det prøver jeg lige...

Og iøvrigt boede de ikke på sammen adresse i 1880 som de gjorde i 1885.

Venligst Karina.

Karina Tybring Hansen

Han er ikke død på Frederikshospital 1870-1885 og heller ikke i Skt. Matthæus Sogn fra sognets start i 1877 - 1885 - øv bøv...

Karina.

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Karina Tybring Hansen

Jeg er ved at høvle mig igennem Skt. Paul... Ellers prøver jeg Kommunehospitalet næste gang... Manden må jo være død! Men det er også et mysterium endnu hvor familien bor i mellemliggende periode.

Venligst Karina

Hans Poulsen



Hej Karina

"Som man kan se af folketællingen fra 1870 har de 7 børn, men jeg har ikke kunne finde nogle af dem konfirmeret!"

Har du også ledt efter konfirmationerne i Trinitatis sogn?

LUDVIG JULIUS LARSEN Pedigree
  Male     
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  05 JUN 1855     

Christening:  05 AUG 1855   Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death: 
Burial: 
   

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
  Father:  LARS IBSEN LARSEN  Family
  Mother:  HANSINE JACOBINE ISENBECKER 


Fra ft. 1885:

Hansine Jacobine Larsen 61  Enke Husmoder Fiskehandlerske Kjøbenhavn
Ludvig Julius Wilhelm Larsen 29  Ugift Søn Tjenestekarl Kjøbenhavn
Carl Wilhelm Larsen 22  Ugift Søn Fisker Kjøbenhavn
Hans Jacob Waldemar Larsen 16  Ugift Søn Tjenestekarl Kjøbenhavn

Var Hansines mand fisker? Druknet under fiskeri og liget aldrig fundet?

Har du ledt efter skifter efter begge forældre?

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Karina Tybring Hansen

Hej Hans.

Jeg har alle børnenes dåbsattester, incl. Ludvigs fra Trinitatis - det er som sagt deres konfirmationer jeg ikke har kunne finde en eneste af...

Lars Ibsen Larsen var smed, så nej han var ikke fisker. Og jeg har ikke kigget i skifter fra hverken Lars eller Hansine, da jeg ikke helt har styr på hvordan man gør... Normalt plejer jeg at kunne klare mig uden, og jeg ved jo godt hvornår Hansine døde ( 10/4/1908 ).
Meget muligt et dumt spørgsmål, men hvad er det helt præsist man kan finde i et skifte? Hvem der arver ikke? Men for at finde et skifte skal man vel vide hvornår personen døde?

Venlig hilsen Karina.

Mette R Francke

Hei

Jeg har forsøkt å finne familien i 1880 , men uten hell.

Mette
Mette R Francke


Hans Poulsen



Hej Karina

"Men for at finde et skifte skal man vel vide hvornår personen døde?"

Du ved, at Hansine Jacobine Larsen døde 10.04.1908.

Hun har sandsynligvis siddet i ukiftet bo siden Lars Ibsen Larsens død, og i skiftet efter Hansine vil der givetvis stå, hvornår Lars døde.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Karina Tybring Hansen

Hej Hans...

Så blev jeg så meget klogere.. Hvordan finder jeg skiftet efter Hansine?

Iøvrigt kan jeg heller ikke finde ham død på hverken Kommunehospitalet eller Skt. Pauls Sogn...

Venligst Karina

Hans Poulsen

#17
Hej Karina

Du er medlem  af DIS og har derfor modtaget SLÆGT & DATA nr. 2 - 2011.

En af moderatorerne har i det blad skrevet en en artikkel, Skifter for begyndere.

Den er god at få forstand af, så læs artiklen til kaffen og rundstykkerne søndag morgen.

"Iøvrigt kan jeg heller ikke finde ham død på hverken Kommunehospitalet eller Skt. Pauls Sogn"

Lars kan få måneder før sin død være flyttet sammen med en kvinde i Harboøre uden at være blevet separeret eller skilt fra Hansine. Måske døde han i Harboøre og blev begravet dér. Jeg tror det ikke, men vil blot vise dig, at det kan være omsonst at sidde og lede efter hans død i København.


Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Karina Tybring Hansen

Hej Hans...

Skal vi ikke sige at han er stukket af med nabokonen :-)

Jeg har ikke modtaget det blad, da jeg blev medlem lige omkring at det udkom :-(

Karina.

Hans Poulsen



Hej Karina

"Jeg har ikke modtaget det blad, da jeg blev medlem lige omkring at det udkom :-(".

Hvis din egen livskvalitet ligger dig på sinde, må du se at få læst den artikkel.

Gå på bibiloteket, skaf dig en kopi ad anden vej, men med respekt af ophavskvindens rettigheder, avertér efter bladet i Den Blå Avis - lige meget hvad.

Drop søndagens udendørskoncert og få tillige læst samme moderators artikkel i bladets nr. 1 - 2011, Kirkebøger for begyndere.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Eva Morfiadakis

#20
Hej!

Ska du se Hansines skifte måste du gå på Landsarkivet i Kph. Skiftena från Kbh var lite svårare att få fatt på men arkivarien var mycket hjälpsam så till sist fann vi det. Sen är det frågan om det står exakt datum när han dog. På min mormors farfar stod det bara att han var enkemand. Det var en person från en institution som anmälde dödsfallet, inte något av barnen.

Eva M
Eva M