Høeg og Møller

Startet af Jytte Mikkelsen, 22 Sep 2022 - 11:43

Forrige emne - Næste emne

Jytte Mikkelsen

Jeg ved godt det er mange år (08/09) siden at der i en tråd blev spurgt om en "Marcus Høeg", men jeg prøver alligevel og spørge ind til denne familie igen .

Jeg har nogle spørgsmål? Ang. Høeg, og Møller Nordborg
Og en Cathrine Jenssen/jessen

Friderica Sophia Høeg (f.ca1732-1773) Hun dør i Nordborg. Samtidig med et barn,
Hvem er hendes forældre?
Gift med Christoffer Møller f ca 1724-1787 begr. 9. Aug. 1787.  i Estruplund Kirke i sit 64.Aar;
Hvor kommer han fra?
Christoffer Møller er indtil 1768 Forvalter på Nordborg, 1768—85 ejede Aaløkkegaard Odense
Og 1785—87 Ejer af Estruplund; ved Randers.

Indtil nu har jeg fundet Børn:
Anne Brigitta f 1756 Nordborg
Hans Adolf f 1758 Nordborg
Anne Cathrine f. 1760 Nordborg Als overtager Ålykkegård i 85.
Christiana Friderica Sophia Møller f 1765 Nordborg dør 66
Og muligvis Friderich Møller optræder i FT Ålykkegård 1787 men som ansat

I 1820 bor der på Ålykke en Cathrine Jenssen/jessen (38år) som bliver kaldt jomfru da hun gifter sig med min 2 x tipoldefar.
Hun er født omkring Sønderborg / Als /Flensburg. Og hendes Far skulle være skibsbygger, iflg. Hendes ægtepagt så er hun ud af fin familie. Jeg har ikke kunne finde ud af om hun også er i familie med dem fra Ålykke.  Men der må være en forbindelse, hvorfor skulle hun ellers bo der.

Der findes en skibsbygmester Asmus Jensen Høeg i Sønderborg i 1750-66 er han også i Familie?

Med venlig hilsen Jytte Mikkelsen

Hans Peter Christiansen

Name   Friderica Sophia
Sex   Female
Christening Date   11 Jun 1732
Christening Place   Vester Åby, Sallinge, Svendborg, Denmark
Christening Place (Original)   Vester Aaby, Svendborg, Denmark
Father's Name   Hög
Father's Sex   Male
Event Type   Christening
Mvh HP

Jytte Mikkelsen

 Mange tak Hans Peter Christiansen.

ja det kan godt være hende
navn passer og fødsels år også.

Men hvem er hendes forældre, og hvem er Monsieur Høegs ?

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17138755#525048,30893624

MVH Jytte Mikkelsen

Jytte Mikkelsen

Hej alle
Jeg ved at familien Høeg er blevet debatteret, meget for ca 10 år siden. "Ved Marcus Høeg, død 1729."
Men det var især den lidt ældre del, dem der kan være Friderica Sophia Høeg forældre. Hun er født i 1732
Jeg håber på at der er nogle af dem fra dengang, der læser med her, og som måske kan hjælpe, da jeg tror at hun måske tilhører den gren af Høeg familien, hendes ene søn bliver kaldt Hans Adolph, som der var flere der også hed i det som blev debatteret. Og den ældste af hendes sønner hed Thomas Høeg Christophersen Møller, og var præst, det var der også flere der var dengang.
Mvh Jytte Mikkelsen