Hvor bliver Smed Andreas Larsen Willemoe og hans hustru Anna Penter af??

Startet af svenn chr. trønning, 29 Aug 2022 - 16:49

Forrige emne - Næste emne

svenn chr. trønning

Jeg søger efter hvad der bliver af Smed Smed Andreas Larsen Willemoe og hans hustru Anna Penter efter at de får deres datter født 31 januar 1848 i Østofte Sogn, Fuglse Herred, Maribo Amt.

Det sidste jeg har på dem er FT.

Folketælling-1840.
Maribo, Fuglse, Østofte, Langed, 1 Huus, 314,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Andreas Willemoe, 48, Gift, Smed      
Anna Penther, 31, Gift, hans Kone [Andreas Willemoe]      
Rasmine Sklander, 7, Ugift, Pleiedatter [Andreas Willemoe og Anna Penther] 

Dateren Helene Christine Willemoe kan jeg ikke finde konfirmeret ca. 1862 i Østofte Kirkebog.

Jeg har gennemgået Kirkebogen fra 1848 op til 1898 døde mænd og kvinder uden at finde dem.

Mogle der ved hvor de flutter hen efter januar 1848??

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning


Inger Toudal

Maribo, Fuglse, Østofte, Langet, 1 huus, 11, FT-1845, A4022
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Andreas Willemon??     53     gift            smed      Kjøbenhavn 
Anna Penther     36     gift            hans kone [Andreas Willemon??]      Schönburg, Holsteen
 
August Willemon??     3     ugift            deres barn [Andreas Willemon?? og Anna Penther]      Østofte 

Maribo, Lollands Nørre, Horslunde, Svinsbjerg By, Et Huus og 2 Smedier, 21, FT-1850, A2586
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Andreas Larsen Villemoe     58     Gift            Inderste og Smed, Huusfader      Kjøbenhavn 
Anna Penter     41     Gift            Hans Kone      Holsteen

August Martin Villemoe     8     Ugift            Deres Barn      Østofte, Maribo Amt 
Helene Kirstine Villemoe     3     Ugift            Deres Barn      Østofte, Maribo Amt 

Maribo, Lollands Nørre, Birket, Torrig By, Birket Skoledistrikt, 88, et Huus, 200-F2, FT-1855, C0422
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Andreas Villemoe     63     Gift      Inderste, Smed, Huusfader            Kjøbenhavn 
Ane Peidersen??     47     Gift      hans Kone            Holsteen 

August Martin Villemoe     13     Ugift      deres Børn            Østofte Sogn 
Helene Villemoe     7     Ugift      deres Børn            Østofte Sogn

Maribo, Lollands Nørre, Birket, Birket Skoledistrikt, Torrig By, Et Hus, 101 - F2, FT-1860, D6076
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Andreas Larsen Villemoe     68     Gift      Husfader. Inderste. Smed            København 
Anna Penter     51     Gift      Hans Kone            Holsten 

Helene Christine Villemoe     12     Ugift      Deres Datter            Østofte Sogn, Maribo Amt

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

svenn chr. trønning

Til Inger Toudal


nu har jeg ledt efter den og så finder du dem det er flot.

Du skal have mange tak for din store hjælp.

Nu må jeg gennemgå Kirkebogen for døde endnu en gang.

Mange tak endnu en gang.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Tr'ønning

Inger Toudal

Helene Christine Villemo blev konfirmeret 27. april 1862 i Birket Kirke:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21943641#434907,79102510 - nr. 9

Konfirmationen er indført i kirkebogen for Vesterborg sogn.
Datter og forældre bor i Bønned (Bønnet), der ligger i Vesterborg sogn.

Andreas Larsen Villemo døde 3. nov. 1868 i Vesterborg sogn:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21943641#434911,79102621 - nr. 15

- Anmærkning: beg. i Birket

Ane Penter døde 18. nov. 1871 i Vesterborg sogn:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21943641#434913,79102659 - nr. 16

- Anmærkning: beg. i Birket.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

svenn chr. trønning

Til Inger Toudal

Du skal endnu en gang have mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning