Dødsanmeldelser Kolding købstad, hvor kan man finde dem?

Startet af Niels Henrik Mogensen, 04 Jul 2022 - 19:33

Forrige emne - Næste emne

Niels Henrik Mogensen

Hej
Jeg leder efter dødsanmeldelser/døddsattester for Kolding købstad efter 1860. I 1860 har jeg enken Karen Christensen 66 år gl. boende hos sønnen Christian Pedersen. Karens fulde nav er Karen Margrethe Pedersdatter Ramsing og hun var gift med Peder Christian Christensen som døde 1851. Indtil 1860 har jeg oplysninger på hende lige fra fødslen, men efter 1860 har jeg forgæves ledt efter hendes død i Kolding. Derfor har jeg brug for hjælp til at finde dødsanmeldelser for Kolding. På AO ligger der dødsanmeldelser fra Kolding Byfoged fra 1799-1919, men de indeholder kun anmeldelser fra 1902 til 1919. Elbo -Brusk - Holmans herresfoged har jeg også kigget forgæves i.
En mulighed er selvfølgelig at hun er flyttet hen til et andet barn som ikke bor i Kolding. I Ft 1870 har jeg ikke kunnet finde hende i Vejle eller Ribe amt. Inden jeg begynder at lede efter hendes andre børn forsøger jeg det her.
Venlig hilsen
Niels Henrik

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Henrik Mogensen

Tusinnd tak for fundet. Må jeg spørge om det bare var mig der søgte alt for snævert? Fantasi til at hun som 66 årig flyttede så langt, havde jeg ikke. Du brugte sikkert ikke fantasi:-), men vil du fortælle, hvordan du bar dig ad?
Venlig hilsen
Niels Henrik

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Henrik Mogensen

Endnu engang tak for din gode hjælp. Den sidste oplysning er jeg meget glad for. det link kendte jeg ikke.
Nu har jeg fundet en anden søn boende i Horsens foreløbig kun i Ft 1880, men navneopkald alder passer. Hun har kun sønner-4 stk. så jeg kunne jo have fulgt dem i lægdsrullerne. Det vil jeg så gøre med den aktuelle søn + Ft 1870. Du sparede mig for et stort arbejde tak.
Venlig hilsen
Niels Henrik