Harriet Nikoline Frederikke Jørgensen - senere Bendtsen - 1909 - 1983 - Roskilde

Startet af StigR, 07 Maj 2022 - 20:26

Forrige emne - Næste emne

StigR

Tak om nogle af jer, har Harriet Nikoline Frederikke Jørgensen - født 15. september 1909, Bredgade 24, Roskilde Dom Sogn, død 13. september 1983, Sognevej 124, Roskilde - hvor hun hedder Harriet Nikoline Frederikke Bendtsen i jeres slægts-resultater!
Hun er min biologiske mormor - min mor blev bortadopteret 1932/1933. Jeg har ingen oplysninger om Harriet fra 1932/33 frem til hendes død i 1983, hvor hun formentligt i mellemtiden er blevet gift Bendtsen.
Tak om der kan findes hjælp!
Stig Roswall



StigR

Tusind tak Lone Tækker  :)!
Det bragte mig dejlige skridt fremad. Harriets vielse sker omkring/lidt senere end det tidspunkt, hvor min mor bliver bortadopteret. Min mor var Harriets barn nr. 3 født uden for ægteskab - og de to ældre brødre bliver med stor sandsynlighed også bortadopteret. FT1940 tyder på at Harriet ikke - efter ægteskabet i 1933 - har hjemmeboende børn i 1940 da hun er omkring 31 år gammel.
Jeg søger kilder/slægtninge/personer, der kan fortælle mere om Harriets liv fra 1931 frem til hun dør i 1983 eller give tips til hvor der kan ledes.
Vi ved nu at hun ved FT1940 boede Knudsvej 15, stuen i Forhuset, Roskilde og hed Harriet Nikoline Frederikke Bendtsen.
Tak for hjælpen.! Stig

Lone Tækker

Hej
De får i al fald et barn sammen, en pige født 26 Jan 1944.
Tjek kirkebogen for Roskilde, Sømme, Sankt Jørgensbjerg sogn.
Mvh Lone 😊

StigR

Stor tak til Lone for at henvise til Sct. Jørgensbjerg og for at finde datteren født i 1944! - jeg har med mange museklik været hele kirkebogen igennem. Datteren født i 1944 bliver konfirmeret 23. marts 1958 i Sct. Jørgensbjerg kirke/Sogn. Så familien har med nogen sandsynlighed holdt sig indenfor samme Roskilde sogn i en længere periode. Der er ikke tegn på andre fællesbørn i Sct. Jørgensbjerg kirkebog. Men jo ingen garanti for, at de ikke i en periode kan have boet i et andet sogn. Jeg afventer at få adgang til adressekortene for Harriet på Rigsarkivet, men det har lange udsigter tidsmæssigt.
Lones research viser, at der "derude" er, eller har været, en halvsøster til min biologiske - for længst - afdøde mor og muligvis en efterslægt efter hende?
Inden jeg laver en ny efterlysning - nu af Harriets datter født 1944 -  tak for alle indspil, som kan hjælpe mig videre mod flere oplysninger om Harriet, min biologiske mormor.
Stig