Söker Niels Christensens föräldrar född 1705 i Suldrup/Sönderup

Startet af Mogens H Andersson, 09 Maj 2022 - 17:22

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Hej,

Niels är född 1705 i Suldrup/Sönderup och dog samma ställe 1782. Hans fru Anne Jensdatter dog 1767 i samma sogn närmare bestämt i Rodsted.

Jag tror att hans far heter  Christen Jacobsen 1686 - 1757. Tips och ideer på var och hur jag kan söka vidare om ingen här  kan hjälpa mig tas tacksamt emot!

Mvh
Mogens

Mogens H Andersson

Hej,

Efter ytterligare sökande med mycket hjälp tror/vet jag att Niels far Christen Jacobsen kan vara född 1679 och att hans far heter Jacob Jensen och troligtvis är född 1650 i Töttrup.

Christen Jacobsen dog 1751 i Töttrup och hans fru som jag fortfarande inte vet namnet på dog 1757 också i Töttrup.

Det är alltså ingen enkel uppgift  att komma vidare men jag är inte beredd att ge upp ännu trots att Rigsarkivet skriver att uppgiften är omöjlig att finna. Det finns inga tillgängliga kirkeböger för Sönderup/Suldrup förrän efter 1719 och det är inte heller helt enkelt att läsa...

Det som är mest intressant är att få  reda på vem Christen Jacobsen var gift med,men alla upplysningar, tips och idéer mottages med tacksamhet.

Mvh

Mogens