Hjælp søges til dødsfald 1960 i København

Startet af Hanne C. Christensen, 09 Apr 2022 - 19:53

Forrige emne - Næste emne

Hanne C. Christensen

Hej.

Jeg vil gerne have hjælp til at identificere Jens A. Boesen Jensen, født 1880 og død 23. oktober 1960 i København ifølge Danske Slægtsforskeres dødsregister (udklip er vedhæftet).
Da dødsstedet kun er oplyst som "København", har jeg opgivet at søge efter ham i kirkebøger.

Hvis den ovennævnte Jens A. B. Jensen er den person jeg søger, har jeg en formodning om at han i 1920´erne (måske også senere) har boet i udlandet.
Jeg har ikke kunnet finde ham i folketællingerne 1921-1930, div. databaser med gravsten, indeks til Statstidende på aneguf.dk mm.

Er der nogen, der kan hjælpe med at finde hans død i kirkebøger og evt. oplysninger om udlandsophold og hustru?

Med venlig hilsen
Hanne Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Britta Hansen

#1
Jeg tænker, at det er Jens Andersen Boesen Jensen *5. november 1880 Tyrstrup, Sønder Tyrstrup, Haderslev - KB Tyrstrup

16. januar 1937 ses han nævnt i en fransk avis
En avant : bulletin hebdomadaire de l'Armée du Salut
Efterlysning
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Inger Toudal

#2
Her er han i de alfabetiske lister, hvor han blev streget i 1900, eftersom han var søn af en dansker:
https://cs.sa.dk/picture/view-values/1020123?selectedTab=141&locale=da

Du kunne måske bede Bente Lindhardt om hjælp til at finde ham i begravelsesprotokollerne for Københavns Kommune:
https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,54213.0.html

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Hanne C. Christensen

Tak til Inger og Britta.

Mit udgangspunkt er en kilde, der kalder ham "Jens Jensen" og Jens A. B. Jensen fra Tyrstrup er den eneste, der bare nogenlunde matcher de øvrige oplysninger. Derfor søgte jeg oplysninger om hans død for om muligt at få supplerende oplysninger.

Jeg forsøger henvisningen til opslag i begravelsesprotokollerne samt den ejerløse avis som I har foreslået.

Med venlig hilsen
Hanne C. Christensen
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk