Faderskabssag for Johanne Elisabeth Hansen,født af Sofie Frederikke Marie Hansen

Startet af Randy Bonde, 16 Mar 2022 - 12:15

Forrige emne - Næste emne

Randy Bonde

Jeg søger hjælp til opslag i en faderskabssag, som jeg begyndte på i 2010.
Det drejser sig om en sag fra Holbæk Amt på min farmor Sofie Frederikke Marie Hansen, Bankehusene, født 6. juni 1892 i Mørke by og sogn, Tudse herred, Holbæk amt.
Sofies datter Johanne blev født 3. maj 1910 i Bankehusene , Nørre Jernløse sogn, Merløse herred, Holbæk amt.
Ved mit besøg i Landsarkivet i Kbh. i 2010 fik jeg nogle håndskrevne notater udleveret. Jeg havde desværre ikke tid til af vente til papirerne
blev fundet frem.
På notatet står: Journal, Gruppe 14, side 142, sags nr. 106. Måske kan dette dokument fortælle, hvem faderen til Johanne er.
I et andet notat står: Sønder Jernløse, sogn 350, bind 10, FKVD 1904 - 1920, Reol S - V. ???
Johanne døde 30. juli 1934. og Sofie døde 30. december 1970. Sofie er min farmor.
Venlig hilsen
Randy Bonde
Randy Bonde

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Randy Bonde

Til Britta Hansen.
Tak for dine oplysninger.
Snakken i familien gik ud på, at det skulle være en ung tjenestekarl fra Holløse.
Der blev aldrig nævnt noget navn på faderen, men navnet Axel Vilhelm Nielsen kunne meget vel være faren til Johanne.
Tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Randy Bonde
Randy Bonde

Britta Hansen

Jeg fandt også en tjenestekarl Axel Vilhelm Nielsen, Snevre [i Sønder Jernløse sogn] i 1918 #217 i journalregistret midt på højre side. Er det mon samme person?

Journalen: #217  barn født 1. november 1918* - moder Valborg Marie Nielsen.
* sludder - Der er noteret 1/11 18 Om Alimentanten: 'har andre uægte børn'.

Der er en Axel Vilhelm Nielsen *29. marts 1894 - KB Holbæk Sankt Nikolai
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

Axel Vilhelm Nielsen født i Holbæk og af København, Kastrup blev viet til Marthe Marie Knudsen den 25. maj 1919 - KB Nørre Jernløse

Han ses i FT1916 i Sønder Jernløse som tyende på en gård - familie 17

Du ser ham også i FT1930 Kastrup, København med en hel stribe børn.
Og her i FT1925
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Randy Bonde

Til Britta Hansen
Mange tak for dine oplysninger om Axel Vilhelm Nielsen.
Venlig hilsen
Randy Bonde
P.S. Jeg har sendt dig en privat mail.
Randy Bonde