Mette Kirstine og Stine Hansen f 1872 og 1876 i Gislum Gislum h Aalborg a

Startet af Niels Ole Rask, 13 Mar 2022 - 11:43

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask


        Jeg søger hvad der blev af de 2 søstre, jeg fik god hjælp til deres brødre Peder og Christen Hansen her, og fandt
        Deres mors død i Hadsten.
        Nu vil jeg gerne have fundet ud af hvad der blev af de 2 sidste i søskende flokken.
        Mette Kirstine Hansen f 5/7 1872 i Gislum opsl 36 Gislum 1861-82, hun ses konfirmeret i Simested 1886 opsl 151 nr 3   
        Simested 1870-91, det er mit sidste spor af hende, jeg har en mistanke om at hun er død før 1901, da ft 1901 nævner
        4 levende og 5 døde børn hos forældrene, og jeg mangler det 5, men ikke død i Simested

        Familien flyttede fra Gislum til Simested  (Rinds h  Viborg a ) i 1878.

        Stine Hansen f 24/4 1876 i Gislum opsl 41 Gislum 1861-82
        Hun ses at få en uægte søn Niels Christian Hansen 26/5 1897 i Simested opsl 26 nr 13 Simested 1892-1904
        Hun ses som fadder hos broderen Hans Chr i 1903 i Simested, da nævnt af Trinderup, om det så er Hovedgården Trinderup i
        Hvornum s Onsild h Randers a ved jeg ikke. Det er mit sidste spor af hende

        Viborg Rinds, Simested Thorup 13, 163, Ft 1901 D4283
        Niels Hansen              20/3 1839   g  husfader          husmand          Svenstrup Aalborg      (Svenstrup i Aars sogn)
        Ane Kirstine f Pedersen 24/4 1845 g  husmoder        husgerning        Gundestrup Aalborg    ( Aars sogn)
        Hans Christian Hansen  26/1 1878 u  søn                 daglejer v agerbrug  Thorup Simested Viborg
        Stine Hansen              24/4 1876  u   datter             tjenestetyende    Gislum  Aalborg
        Eriksine Christensen    16/6 1876  u   logerende                                Binderup Aalborg     Senere svigerdatter
        Niels Christian Hansen 26/5 1897  u   pleje barn                                Thorup Simested Viborg    Stines søn

      Håber en af jer kan finde hvad der blev af de 2 søstre
      På forhånd tak
       Niels Ole
       

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Kunne være

Fornavn STI
Efternavn JENSEN
Pigenavn HANSEN
Køn Kvinde
Sidste bopæl Nørre-Sundby
Fødselsdag 24. apr 1876
Dødsdag 21. feb 1944
Død i en alder af 67 år
Civilstand Gift
Død hvor Aalborg
Dødsårsag Nephritis chronica. NephrosisHyperLink
Dødsattest Udstedt af læge
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Ole Rask

    Tusind tak Gitte
    Hun flytter da noget rundt, i Randers 1911, og med en ny ægtefælle i 1930, og ved sin død bosat i Nørresundby.
    Det skal jeg til at nærstudere, og der ser ud til at være en datter mere, mon ikke det er den andens ægtefælles.
    Vielsen også, der er vist noget jeg skal have set på for hun nævnes som pige.
    Tak og hilsen
    Niels Ole

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Ole Rask


      Ok, så må det være en fejl hun kaldes Sørensen
      Tusind tak Gitte
      Hilsen Niels Ole

Niels Ole Rask

 
     Det er ikke lykkedes mig at finde den ældre søster Mette Kirstine, hun er ikke fundet død i Simested og de tilstødende sogne
     i perioden fra 1886, konfirmation, og 1901. Jeg har set i Hvilsom , Hvam, Østerbølle og Testrup i Rinds herred og Stenild, Durup
     Kgs Tisted, Binderup og Gislum i Gislumsogn og Aars sogn, hvor begge forældre er født. Det kan jo være hun er i live efter 1901,
     men hun burde vel dukke op i en ft.
     En der kan hjælpe mig videre
     Hilsen Niels Ole