Hvor døde Esther Due

Startet af Kirsten Agesen, 06 Mar 2022 - 13:20

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Agesen

Jeg søger hjælp til at finde frem til Esther Dues død.
Hun blev født 6. nov. 1891 på "Albertinesminde" i Voer sogn og døbt i Voer kirke 10. april 1892.
Hun var i 10 år plejebarn hos læge Johan Arendt Frandsen i Ørsted.
I 1917 flyttede hun til København, hvor hun slog sig ned hos sine forældre på Strandboulevarden 135. Her bliver hun boende i hvert fald indtil nov. 1930, hvad FT viser.
Efter forældrenes død i henholdsvis 1935 og 1936 boede hun Dronningensgade 57, 4. sal i København og arbejdede nu som kassererske hos vinhandler Peter F. Hering i Overgaden under Vandet 11.

Derefter forsvinder hun. Jeg har haft kontakt med en anden slægtsforsker, der har fortalt, at tidspunktet for hendes død er ukendt, men at hun skulle være død i Ås, Skjoldborg sogn, Hundborg, Thisted. Det har jeg ikke kunnet verificere.
Er her hjælp at hente?
Venlig hilsen
Kirsten
.

Inge Hedal

Esther Due havde telefon, og hun findes med sikkerhed på samme adresse i Dronningensgade fra 1941 til 1959.
Prøv at google: Telefonbøger fra KTAS, og se dem i Enigma. Jeg kan ikke få et direkte link til bøgerne til at "bide på".
Hvis hun er flyttet til Skjoldborg sogn, kan hun måske findes i Jydsk Telefons telefonbøger.
Mvh Inge


Kirsten Agesen

Mange tak for tippet
Vh Kirsten

John Damm Sørensen

Når du kender hendes adresse i København, kan Københavns Kommunes folkeregister oplyse om, hvor hun er fraflyttet til.

Hvis er død efter 1971, kan man også finde tidspunkt og dødsfald og sidste bopæl på adresseoplysningen på borger.dk . Fulde navn og fødselsdato er nødvendig.

Begge ydelse koster penge. borger.dk er billigst med omkring 70 kroner.

Hilsen
john

Kirsten Agesen

Hej John
Også i dette tilfælde skal du have tak for hjælpen
Vh. Krsten