Peter Christian Møller efterlyses?

Startet af Erik Jensen, 03 Mar 2022 - 19:59

Forrige emne - Næste emne

Erik Jensen

Jeg leder efter Peter Christian Møller som skal være født i Helsingør i ca. 1818? Jeg har selvfølgelig gennemset kirkebøgerne Skt. Mariæ og Skt. Olai men uden held og desuden kigget efter hans konfirmation. Han findes på FT1850

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, Stjernegade, 1Hus, 501, FT-1850, C6046
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jens Eriksen Søeborg     35     Gift            Værtshusbestyrer      Søborg Sogn, Frb. Amt 
Cathrine Andersen     35     Gift            Hans hustru      Skævinge, Frb. Amt 
Marie Jensine Søeborg     3     Ugift            Deres barn      Helsingør 
Boel Christine Jensen     16     Ugift            Tjenestefolk      Valby Sogn, Frb. Amt 
Christian Grønfeldt     41     Gift            Skræddermester      Helsingør 
Charlotte Wilhelmine Bjørk     41     Gift            Hans hustru      Helsingør 
Edvard Harald Grønfeldt     11     Ugift            Deres barn      Helsingør 
Henriette Jacobine Grønfeldt     15     Ugift            Deres barn      Helsingør 
Florentine Marie Nielsen     5     Ugift            Plejebarn      København 
Jørgen Nielsen     18     Ugift            Lærling      Fredensborg 
Peter Christian Møller     32     Ugift            Snedkersvend      Helsingør 
Johannes Christian Møller     41     Gift            Skræddermester      København 
Karen Marie Skou     42     Gift            Hans hustru      København 
Amalie Lisbeth Møller     12     Ugift            Deres barn      Helsingør 
Louis August Møller     8     Ugift            Deres barn      Helsingør 
Camilla Marie Møller     5     Ugift            Deres barn      Helsingør 
Ragnhild Victoria Møller     2     Ugift            Deres barn      Helsingør 

Forældrene hedder Johan Christian Møller og Mette Kirstine Andersen. Jeg har ligeledes hans søskende, men jeg kan ikke finde Peter. Er der evt. nogen, der kan hjælpe her?

Venlig hilsen Erik Jensen


Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Erik Jensen

Jo tak den har jeg også  :) venlig hilsen Erik Jensen

Britta Hansen

#3
Det var for at vise, at vi skal lede efter et 'uægte barn' ;D

Har forældrene været i Odense?
Peter Christian Møller *12. marts 1817 - KB Odense Vor Frue Der er flere snedkermestre som faddere.

HM Odense Vor Frue - faderen er snedkersvend.

Det er ham - han blev konfirmeret Helsingør Sankt Mariæ 1832
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Erik Jensen

#4
Nåh.., sådan  :) Den du sender her, har jeg kigget på, men jeg tror ikke, at forældrene har været i Odense. Faderen skal ifølge FT1845 være født i Helsingør, men desværre dør Mette allerede i 1834, så jeg ved ikke, hvor hun kommer fra. Hun kan jo sagtens have fået drengen uden for ægteskab et eller andet sted.
Venlig hilsen Erik Jensen

ps: jeg har først nu set, at du har fundet hans konfirmation - vidunderligt :) tusind tak for det.
ps ps: jeg sidder åbenbart og sover  :) du har jo også fundet hans fødsel  ;D ligeledes tak for det.