Charlotte Amalia Rosholt/Sørensen/Tryde

Startet af Margit Rannes, 04 Aug 2011 - 00:31

Forrige emne - Næste emne

Margit Rannes

Jeg søger oplysninger om min tiptipoldemor, som døde den 28. marts 1879 i en alder af 81 år på Alm.Hospital/De Gamles By i København under navnet Charlotte Amalie Tryde. Hun blev gift den 4. nov. 1842 med Aage Peter Søren Tryde i Holmens kirke. For begges vedkommende var det 2. ægteskab, idet deres tidligere ægteskab var ophævet, og der var tilladt nyt ægteskab.
Forinden havde hun været gift med Christian Sørensen, med hvem hun fik 4 børn:
Hanne Elisabeth Sørensen (anført et sted som Christensen) f. 6. jan 1819 i Vor Frue sogn, Kbhvn.
Carl Christian Sørensen f. 29. nov. 1823 i Trinitatis sogn, Kbhvn.
Emma Dorthea Nikoline Sørensen f. 31. marts 1826 i Trinitatis sogn, Kbhvn.
Ida Charlotte Amalia Sørensen f. 4. juli 1829 i Trinitatis sogn, Kbhvn.
Philippine Kristine Sørensen f. 3. april 1831 i Helligånds sogn, Kbhvn. Død 21. aug. 1864 i St. Johannes sogn, Kbhvn. (min tipoldemor)
Jeg vil gerne vide hvornår og hvor Charlotte Amalie er født og hvem hendes forældre var. Da hun var 81 år, da hun døde, må hun være født 1797-1798-1799 og det skulle være i København-men hvor? Der er mange med hendes fornavne, men ingen, der har efternavnet Rosholt. Jeg har søgt i alle kirkebøger i Københavns sogne, både for at finde fødslen og for at finde konfirmationen, men forgæves. (I Fødselsstiftelsens optegnelser er der for det meste kun angivet de døbte børns fornavne, så det hjælper ikke meget). Desuden har jeg søgt i Demografisk Database over hele Danmark, men ikke fundet hende eller hendes forældre.
LIgeledes er det ikke lykkedes mig at finde hendes vielse til Christian Sørensen. Har søgt i de Københavnske sogne.  Jeg mangler også at finde ud af,hvor hun og Christian Sørensen boede. Demografisk Database har ikke givet svaret. På FT 1840-1845-1850 boede hun Salviegade 11 med Aage Tryde og sine børn.
Nu har jeg fundet en Wilhelmine Caroline Rosholt, som er født den 2. april 1799 og døbt 20. april 1799 i Garnisons sogn og hvis forældre er Friderich Rosholt og Maren Margrethe Sørensdatter. Hun er formentlig en søster til Charlotte, men forældrene og deres vielsesdato har jeg ikke kunnet finde.
Venlig hilsen
Margit Rannes

Frank Green

#1
Vielsen

CHRISTIAN SORENSEN Pedigree
 Male   Family
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  
Christening:  
Death:  
Burial:  
   

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
 Spouse:  CHARLOTTE AMALIA ROSHOLDT  Family
 Marriage:  25 APR 1817   Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

 

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:

København,Trinitatis 1813-1841 opslag 61 nr.29

Mvh
Frank