Peder Pedersen f 1817 i Simested, Rinds h Viborg a, hvem er forældrene

Startet af Niels Ole Rask, 21 Feb 2022 - 15:09

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask


       Jeg søger hjælp til at finde forældrene til Peder Pedersen f 14/7 1817 i Guldager Simested sogn, som søn af ugift Maren Jacobsdatter,
       og udlagt barnefader Peder Jensen ungkarl af Hørby v Hobro.  opsl 13 nr 3 Simested 1813-52.
       Moderen nævnes at tjene Niels Andersen i Guldager, hos denne Niels Andersen ses Peder at tjene 1834-1840 og 1850
       Jeg kan følge Peder gennem alle årene i lægdsrullen, i Guldager, så tror han har været plejebarn hos denne Niels Andersen.
       Jeg har ingen spor af hans forældre, og det er dem jeg gerne vil finde.
       Niels Andersen der v ft nævnes som enkemand m husbestyrerinde,  iflg ft 1834 født 1781, en ledetråd kunne være hans afdøde kone
        Johanne Jacobsdatter død 64 år i 1829 opsl 215 nr 5  Simested 1813-52, kan det være en i såfald noget ældre søster til Maren?
       Peder ses konfirmeret 1831 i Simested  opsl 123 nr 6 Simested 1813-52

      Det er ikke meget om de forældre, håber en af jer kan bringe mig videre
      På forhånd tak
       Niels Ole

Niels Ole Rask


     Hej
     rykker den lige lidt op
     Johanne Jacobsdatter synes jeg ikke gav noget.
     Så har jeg set på fadderne v Peders dåb
     Karen Marie Christensdatter, Christen ? hustru. Bonderup vel i Kgs Tisted sogn, dem kan jeg ikke finde.
     Mette Kirstine Andersdatter og vel også Christen Andersen er søskende til Niels Andersen som Maren tjener hos.
     Christen Larsen og Hans Rasmussen er vist bare lokale Guldager folk.
     I Kgs Tisted er der en Maren Jacobsdatter, f 1799, hun kunne vel strengt taget godt få en søn i 1817, datter af Jacob Christensen Bach.
     Det er ikke meget jeg har
      Niels Ole