Hjælp til at søge i skøde- og pantaprotokol el andet Meldgaard i Faurholt, Ikast

Startet af Birthe Trædholm, 23 Feb 2022 - 11:36

Forrige emne - Næste emne

Birthe Trædholm

Hej
Jeg søger hjælp til at finde Meldgaard i Faurholt by, gårdens matrikel og beliggenhed, ved FT 1834 og FT 1840 beboes af Mads Pedersen, jeg vil dog gerne vide mere om ejendommen, men jeg har ingen erfaring med at finde ejendomme og håber på en venlig sjæl vil hjælpe mig på vej.

Ringkøbing, Hammerum, Ikast, Fourholtbye, en Gaard, Meldgrd, 160, FT-1834, C4245
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Mads Pedersen   54   Gift      Eier af Gaarden   
Anne Marie Troelsdatter   49   Gift      hans Kone   
Anders Madsen   14   Ugift      deres Børn   
Troels Madsen   8   Ugift      deres Børn   
Niels Madsen   6   Ugift      deres Børn   

På et kort fra 1872 kan vi se, at det eneste der er aftegnet i Faurholt er gården »Meldgaard og en smedie lidt vest for den. Ja åbenbart ligger den ved byens smedie? Dette fandt jeg ved at søge på nettet, men kunne ikke gå ind på den side hvor det stod, så jeg var lige vidt.


Ringkøbing, Hammerum, Ikast, bemeldte Bye [Fourholtbye], 1 Gaard, Meldgaard, 21, FT-1840, C4256
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:
Mads Pedersen   56   Gift      Gaardmand
Anne Marie Troelsdatter   51   Gift      hans Kone
Troels Madsen   14   Ugift      deres Børn
Niels Madsen   12   Ugift      deres Børn

Det er hvad jeg har om ejendommen. hvis der er nogen, der kan hjælpe mig med det, ville jeg være meget taknemmelig
VH Birthe Trædholm 5591


Britta Hansen

Mads Pedersen sælger til sin søn Anders Madsen i 1849 - Hammerum Herredsfoged Realregister

Hammerum Herredsfoged Skøde- og panteprotokol
matr.nr. 4 Faurholt, Ikast og 10e m.fl.  Tulstrup, Ikast

Nyere blad i Realregistret

Matr.nr. 24g Tulstrup

Fra Boliga.dk: Sønderhusevej 1, Ikast

matrikelkort

Nyere blad i tingbogen
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Birthe Trædholm

Hej Britta
Tusind tak skal du have. Det er jeg glad for.
VH birthe Trædholm 5591