Hvad gør jeg nu for at finde kirkebogen, hvor Tham står opført som død?

Startet af Erik Jensen, 15 Feb 2022 - 23:12

Forrige emne - Næste emne

Erik Jensen

Sagen er som følger: Tham Friderichsen's hustru dør i Kbh. 1775 og i teksten for Vor Frue kirkebog står der "Madme Anna Maria Tham Friderichs Enke 53 Aar gl. fra Vester-gade, paa Kirke-gaardens Nord(re) Pl(ads) A. ved 12 sl(et) med Liig Vogn."
Jeg har fundet 4 af deres børn - alle døbt i Vor Frue - i 1744,1745,1747 og 1753 og da hustruen Anna Maria bliver begravet sker det jo netop via Vor Frue kirke.
Så skulle man tro, at eftersom hun dør som enke, altså må Tham være død før hende og at han må være nævnt i en af Vor Frue kirkebøger.
Der findes 2 mulige kirkebøger for Vor Frue, hvor jeg evt. kunne finde ham indskrevet nemlig den, der hedder 1724-1760 og 1727-1776. De 2 kirkebøger har jeg nu gennemset - 2 gange - uden at finde hans død noteret nogen steder.

Så er spørgsmålet: når han nu ikke findes i Vor Frue, i hvilket kirkebog ville det være mest logisk at lede efter hans død for perioden 1753 til 1775?

Venlig hilsen Erik Jensen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Erik Jensen

Gitte! Tak fordi du har taget dig tid til at finde ham - og når det er sagt, så må jeg blankt erkende, at da jeg så ham, udelukkede jeg ham med det samme på grund af efternavnet Colding. Da hans børn bliver født, er det navn overhovedet ikke brugt - ej heller ved datterens død i 1752.
Men nu tænker jeg, at det må være ham i og med at navnene i skiftet passer perfekt med hustru og børn - med andre ord tusind tak for hjælpen  :)
Venlig hilsen Erik Jensen


Erik Jensen