Hvor finder jeg en skifteretssag fra Hallund sogn (Hjørring Amt) i 1878?

Startet af Janni Pedersen, 05 Feb 2022 - 20:55

Forrige emne - Næste emne

Janni Pedersen

Hej

Jeg søger flere oplysninger om forældrene til en Peder Christian Pedersen født 29. april 1815 i Vester Brønderslev/Brønderslev sogn (Hjørring Amt) som søn af Peder Krestensen/Christensen og Maren Pedersdatter. Jeg har fundet personer viede og døde som godt kunne være Peder Christian Pedersen's forældre og min umiddelbare tanke er at min eneste mulighed for at finde ud af om det er de rigtige forældre jeg har fundet er vel at tjekke skifteretten til den sidste afdøde mulige forældre og det er Peder Kristensen Blæs som er død i Hallund sogn (Hjørring Amt) 30. november 1878, hvis sønnen Peder Christian Pedersen står nævnt som arving kan jeg jo så konkludere at der er tale om den rigtige Peder Kristensen. Men hvor finder jeg skifteretssager fra Hallund i 1878?? Det skal lige siges at jeg er total nybegynder i af finde skiftesager, men synes alle døre lukker uanset hvad jeg forsøger og jeg kan simpelthen ikke finde noget fra området fra 1878. Er det bare mig eller kan det passe det ikke ligger ude på nettet fra det årstal?

Hvis I har andre råd til hvordan jeg slår fast at det er de rigtige forældre jeg har fundet vil jeg meget gerne have råd.

På forhånd mange tak for jeres hjælp.
Med Venlig Hilsen
Janni Pedersen

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

John Damm Sørensen

Hej Janni,

I følge Dronninglund Herredsfogeds skifteprotokol efterlod Peder Christensen Blæs intet at skifte (222).
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QHV-N3ZQ-S9HX-2?i=83&cat=509505

Hilsen
John