Vielsen Inger Marie Knudsen og Niels Kristian Jeppesen

Startet af Tanja Viola Skov Christensen, 01 Aug 2011 - 23:09

Forrige emne - Næste emne

Tanja Viola Skov Christensen

Hej - så løb jeg ind i problemer igen  :(

Jeg er ved at prøve og finde frem til mine tiptipoldeforældre's vielse - og via den deres fødsel.

- ved FT 1870, fra skæve, dronninglund, hjørring
står parret som Gift og med en datter på 1 år.

Jeg har af omveje via dette link :http://sommerhusloenstrup.dk/daugaa.web/per00369.htm

set deres vielses dato skulle være 29/12 1867 - og det burde være skete i skæve.
Men i KB for 1857 - 1870 i skæve, er scanningen så udtydelig at det er svært at læse den de fleste steder, og på opslag 83, hvor den pågældende vielse skulle stå, er teksten næsten helt væk.

NB:
den thomas sørensen - som I i linket kommer ind på er min oldefar - datoer på hans forældre passer, og er "tjekket" efter, og jeg har fundet dato på ham og dem - det er næste led. bl.a. har jeg ikke set andet end Inger Marie skulle hedder Christiansen.

er der en anden måde jeg kan finde vielsen mellem Inger Marie Christiansen og Niels Kristian/Chtistian Jeppesen?? og i så fald hvordan og hvor???


venlig hilsen
tanja


ps er der nogen herinde der kender til siden, der er linket til, og /eller familierne der på? så giv endelig lyd fra jer :)

Hans Poulsen


Hej Tanja

Siden 1813 er kirkebogen blevet ført i to eksemplarer:

Hovedministerialbogen og Kontraministerialbogen

Hvis du cykler til Viborg, vil du i landsarkivet dér finde hovedministerialbogen. Måske er den læselig.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Tanja Viola Skov Christensen

Hej Hans

Mange tak for hjælpen.
Jeg er stadig meget grøn i dette og har mit første arkiv besøg til gode.

Nu er jeg så heldig at jeg bor i Viborg midtby ;) så det er jo en nem opgave og tage til LA og kigge :d

Ha en god dag

/tanja

Tanja Viola Skov Christensen

Sagen løst - uden artivbesøg i denne omgang.
det var mest deres fødselsdatoer jeg var på jagt efter.

har nu fundet begges døb i kirkebøgerne :D