2 brødre, hvor født, ses i Blære 1911, Aars h, Aalborg a

Startet af Niels Ole Rask, 12 Jan 2022 - 12:36

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask

        Hej
        Jeg har problemer med denne familie, jeg ha dem i ft 1911 i Blære sogn
       FT 1911 opsl 24      Troelstrup by Blære sogn
       nr 8  Niels Kristen Kristensen          1860   18/6     Husmand          fra Aars 1910  (Kan være 11/6, det er det i 1916)
       nr 9  Hanne Petrine Kristensen        1869    17/7
       nr 10 Jens Marinus Kristensen         1903    10/6
       nr 11 Poul Lintner Brorsen Kristensen 1909   1/10                                              ( Kan være  1/9 1910 i flg 1916)

      De er stadig i sognet i 1916    opsl 7 Blære sogn
      Herefter kan jeg ikke finde dem.             Jeg har dem som fadder i Aars sogn, osl 92   Aars 1906-10 FS      Aars h  Aalborg a
                                                                  Klara Mathea Jensen,         
     Her kaldes hun Hanne Petrine Jørgensen, troede så det var barnets morfader m en ny kone, men så skal han være f d 18/6 1860 i Haubro
     også Aars h. Men det er jeg slet ikke sikker på. Derfor ville jeg gerne finde de 2 dåb, hvis Hanne Petrine er mor til den første, er han ikke min.
      Jeg har ikke fundet mormoderen Ane Kirstine Pouline Kristensen død, hverken i Aars el Blære
      Jeg har ikke fundet de 2 drenges dåb i Aars el Blære, forældrene synes heller ikke født her.
       Håber en af jer kan finde dem
       På forhånd tak Niels Ole

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Fornavn HAN P
Efternavn KRISTEN
Pigenavn CHRISTE
Køn Kvinde
Sidste bopæl Fjends lægekreds
Fødselsdag 17. maj 1869
Dødsdag 21. apr 1950
Død i en alder af 80 år
Civilstand Ikke oplyst (75 års restriktion)
Død hvor Himmerland lægekreds
Dødsårsag Ikke oplyst (75 års restriktion)
Dødsattest Ikke oplyst (75 års restriktion)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Ole Rask

     Tusind tak for dine fund Gitte
     Så var han ham jeg søgte, det bekræftede vielsen, og så fandt jeg da også hans første kone Ane Pouline død i Aars 30/11 1907
      Kirstine mangler i navnet.
      Hanne Petrine er altså født i Simested sogn, har været omkring Østerbølle, og her fandt jeg forklaringen på at hun kaldtes Jørgensen
      hendes ægtefælle Christen Christensen var søn af en Christen Jørgensen, Christen døde i Østerbølle 16/12 1906.
      Og den Robert Jensen som ses  i ft 1930 hos dem, er egentlig udgangspunktet for min søgen, han er Niels Kristians barnebarn.
      Brorsen, ja det er vist fra Niels Kristians fader Christen Mortensen (Brorsen).
      Kan se du stadig gør fund, så hed han altså Josef og ikke Jens. og Hannes død fandt du også.
      Så jeg skal da vist have mine briller pudset, jeg havde været omkring den side m Pouls fødsel
      Så mange tak for hjælpen
      Hilsen Niels Ole

Niels Ole Rask


       Han vil da gerne gemme sig Niels Kristian Kristensen, jeg finder ham ikke død i Simested sogn, og hvor er det så lige Hanne Petrine er død,
      Fjends lægekreds skulle være hendes sidste bopæl, og så død i Himmerlands lægekreds, de 2 lægekredse grænser op til hinanden, mener jeg.
      Er der en der kan hjælpe mig med det
      Hilsen Niels Ole

Niels Ole Rask


        Lige en lille opfølgning m Hanne Petrine
       Som nævnt er hun født i Simested sogn, 17/5 1869 opsl 67 Simested 1853-69, dater af Christen Mathiasen og Bodil Christensdatter
       Hun er ganske ung da hun bliver gift første gang knap 18 år, og som 19 årig bliver hun som enke gift 2. gang.
       Testrup Rinds h Viborg a opsl 49   15/4 1887 gift m enkemand Gravers Sørensen, der døde 26/2 1888 i Testrup
             samme opsl                          12/6 1888 gift m enkemand Christen Christensen, af Klotrup i Fjelsø sogn.
        Disse 2 første ægtefæller var mere end 40 år ældre end hende, så Niels Kristian var da en ung mand for hende, kun 9 år ældre.
        tænker hun har flere børn, det har  jeg ikke undersøgt.
       Hilsen Niels Ole

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#11
Niels Kristian død

øverst

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=173173#173173,29100599


Fornavn NIE K
Efternavn KRISTEN
Køn Mand
Sidste bopæl Fjends lægekreds
Fødselsdag 18. jun 1860
Dødsdag 12. jan 1945
Død i en alder af 84 år
Civilstand Gift
Død hvor Fjends lægekreds
Dødsårsag Hypertrophia prostatae et alii morbi prostataeHyperLink
Dødsattest Udstedt af læge
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Ole Rask


      Tak endnu engang Gitte 
       Aalestrup naboby til Simested, så denne gang flyttede de ikke så langt.
       Så fik jeg nogenlunde styr på Niels Kristian, men det er en familie der ikke bare ryster oplysningerne af sig
        Så jeg vender nok tilbage
        Tak og hilsen Niels Ole