Hvor blev min oldemor konfirmeret?

Startet af John Buch Larsen, 05 Jan 2022 - 10:02

Forrige emne - Næste emne

John Buch Larsen

Jeg kan ikke finde min oldemors, Ane Nielsen født 22/7-1862 i Skibet sogn, Vejle amt, konfirmation. Hun er ikke konfirmeret i Skibet sogn.

Hendes søn har skrevet følgende:
"Hun opholdt sig hos søsteren (Mette Marie)  og svogeren i Århus, da hun gik til præst hos pastor Jørgen Teilman i Bering , sydvest for Århus. Han var dengang lige blevet præst for den nydannede valgmenighed i Bering, og i den helt nye Sankt Peders kirke er mor blevet konfirmeret."

Trods disse oplysninger har jeg ikke kunnet finde frem til hendes konfirmation.
Venlig hilsen

John Buch Larsen
jblvejle@gmail.com
baden-buchlarsen.dk

Gitte Johansen

#1
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen


Et svar jeg engang har fået af præsten i Bering.

Berings Valgmenigheds kirkebøger registreres nu under Ravnsbjerg kirke, hvorfor spørgsmål om onlineoplysninger om Berings Valgmenigheds medlemmer skal rettes til Ravnsbjergkirken.
Bering Valgmenighed har ikke adgang til Kirkeministeriets onlineadministration.
Medlemmer af Bering Valgmenighed har sine egne kirkebøger.
Medlemmer af Bering Valgmenighed har gratis adgang til oplysninger fra disse kirkebøger efter gældende regler om navneoplysninger.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

John Buch Larsen

Tak Gitte for dine svar.
Ravnsbjerg kirken ligger ikke inde med oplysningerne og heller ikke sekretariatet for 11 sogne, herunder Ravnsbjerg.
Jeg har snakket med en sekretær ved Bering Valgmenighed og afventer tilbagemelding angående, hvorvidt jeg kan få de ønskede oplysninger om min farfars søster Anna Larsens konfirmation.

Mvh
John Buch Larsen
Venlig hilsen

John Buch Larsen
jblvejle@gmail.com
baden-buchlarsen.dk