Er der nogen der kende Christian Simonsen Schustrup født ca 1744 ?

Startet af Boye Skudstrup, 17 Dec 2021 - 22:39

Forrige emne - Næste emne

Boye Skudstrup

Vedr. Christian Simonsen Skudstrup
Han var regimentssadelmager i Randers før år 1800
Hans første kone, gift den 4 okt 1775, Sct Mortens sogn Randers, var enken Apelone Elkiær
Han løste Borgeskab som sadelmager i Randers den 5/11 1777 (Protokol Rds Amt D21-313)
gift 2 gang  den 26 maj 1802 med enken på Ø. Tørslev Kro Karern Jonasdatter, Ø. Tørslev Sogn, Randers Amt
Han døde den 11 feb 1823 i Kousted Sogn, Randers Amt.
Spørgsmål: Finder nogen som ved hvem han forældre er, hvor han kommer fra og hvornår han er født! altså stort ses frem til år 1800 ??
Han er min 2 x tip far, og jeg "savner" oplysninger om ham ???
mvh Boye Skudstrup

Inge Hedal

Hej
Velkommen til Forum.

Nygaards sedler kender lidt til ham:
www.ddd.dda.dk/nygaard/visning_billed.asp?id=344555&sort=e

Prøv at kontakte det lokalhistoriske arkiv, som Øster Tørslev hører til. De har materiale om kroen:
www.arkiv.dk/vis/3724076

Har du overvejet, om Schudstrup er et tilnavn? Måske kom han fra Skudstrup i Skodborg sogn, Haderslev amt. De fleste af de mænd, der blev begravet på samme til som ham, ser ud til at have stednavne som tilnavn.
Mvh Inge


Boye Skudstrup

Hejsa!  tak for svar. Alt det er på plads. Det er faktisk herfra og tilbage i tiden der er mit problem. I familien har vi kendskab til en gl. kobbermorter med gravering "1733 Schuustrup" ! et gl. arvestykke indtil den blev indleveret til Museet i Randers.
C S S første kone var gift med en Henrik Nicolay Dichman (1717 - apr 1775), han var Sadelmager i Randers.
Hans 2 kone var datter af Jonas Michelsen Smed i Hvidsten, Randers Amt.
Men hvor pokker kommer han fra - det er mit helt store spørgsmål!
mvh boye skudstrup