vil gerne vide mere om peter!

Startet af morten jensen, 29 Jul 2011 - 12:10

Forrige emne - Næste emne

morten jensen

Kære alle andre
Vi savner at finde ud af hvem vores virkelige farfar var. Der har været mange historier. Jeg ved nu, fra kirkebøgerne, at han hed Peter Christian Christensen Kjær og blev født 20 februar 1915. Peter blev gift med Ulla Marie Jensen (min nulevende farmor) den 23.11.1935 på borgmesterkontoret i Odense. De fik sammen min far, Mogens thyge Kjær. Mogens blev ved fødslen adopteret af min farmors forældre, Lokomotivfører Johannes Thyge Jensen og Marie Jensen, Faaborg og Mogens fik tildelt deres efternavn, Jensen. Jeg ved fra Borgerservice, at Peter boede i Århus ved sin død, men har endnu ikke fået oplyst adresse. Jeg ved også at Peter fik et barn mere. Vær søde at hjælpe os med at finde ud af mere om Peter.

Kærlig hilsen Morten og fire nysgerrige oldebørn

Send gerne besked til claireogmorten@gmail.com

bente lindhardt

Hvor og hvornår blev din far født? (hvis din far lever, så skriv til mig privat
Hvornår blev din farfar og farmor skilt?
Blev din farfars andet barn født før eller efter din far?

Hilsen
Bente Lindhardt

morten jensen

Hej Bente

Min far blev født den 19 december 1935. Jeg ved ikke hvornår de blev skilt. Min farfars andet barn må være født efter min far blev født. Kan man finde ud af hvornår de blev skilt?
Jeg tror sagen forholder sig således, at Peter og Ulla blev gift fordi Ulla var blevet gravid. Ullas forældre adopterede min far ved fødslen. Jeg kan evt. sende dig en datafil fra kirkebøger.

bedste hilsner Morten

Thestrup-Bjørn

Hej Morten!

Velkommen her i DIS.

Du skal lige huske, at vi absolut ikke må nævne nulevende her.
Husk, at alt, du skriver her kan læses fra Skagen til Hongkong!

- derfor oplyste Bente dig om, at du skulle skrive til hende privat.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

morten jensen


morten jensen

Citat fra: morten jensen Dato 29 Jul 2011 - 12:10
Kære alle andre
Vi savner at finde ud af hvem vores virkelige farfar var. Der har været mange historier. Jeg ved nu, fra kirkebøgerne, at han hed Peter Christian Christensen Kjær og blev født 20 februar 1915. Peter blev gift med Ulla Marie Jensen den 23.11.1935 på borgmesterkontoret i Odense. De fik sammen min far, Mogens thyge Kjær. Mogens blev ved fødslen adopteret af min farmors forældre, Lokomotivfører Johannes Thyge Jensen og Marie Jensen, Faaborg og Mogens fik tildelt deres efternavn, Jensen. Jeg ved fra Borgerservice, at Peter boede i Århus ved sin død, men har endnu ikke fået oplyst adresse. Jeg ved også at Peter fik et barn mere. Vær søde at hjælpe os med at finde ud af mere om Peter.

Kærlig hilsen Morten og fire nysgerrige oldebørn

Send gerne besked til claireogmorten@gmail.com

Jytte Rauh


Hej Morten!

Du kan finde din farfar nævnt i Statstidende under Dødsboer. Heraf fremgår hans tidligere ægtefælles navn samt sted/person, hvem eventuel krav kan anmeldes. Dermed får du hans ægtefælles og en søns navn og adresse. Se på www.statstidende.dk under dødsboer og vælg "Alle år" under perriode.

Venlig hilsen
Jytte Rauh