Fødsel for Maren Poulsdatter 1792

Startet af Grethe Østergaard Nielsen, 05 Dec 2021 - 16:22

Forrige emne - Næste emne

Grethe Østergaard Nielsen

Født Maren.
--- --- 11 --- lod Poul Nielsen, gårdmand i Rise og hustru en datters dåb publiceret, som blev kaldt Maren  Faddere være: ......
Jeg kan ikke læse fadderne og beder jer om hjælp.
Tak for hjælpen.
Venlig hilsen Grethe

Jørgen Thue Pedersen

mvh
Jørgen

Grethe Østergaard Nielsen

Hej Jørgen!
Nej, det har jeg ikke. Jeg ved ikke hvordan man gør :-[
Venlig hilsen Grethe

Kirsten Domino

Hej Grethe!
Problemet er, at vi ikke ved hvor vi skal lede efter den tekst du spørger om. Der er en anvisning øverst på siden om hvordan man linjer til en tekst
Der er jo flere måder at gøre tingene på. Her er min metode:
Når du står på den side i kirkebogen hvor dåben findes, skal du højre klikke i søgefeltet øverst. I menuen der så kommer frem klikker du på kopier. (nu er linket i din mus) derefter højre klikker du i den tekst du er ved at skrive, og klikker på sæt ind. Så er linket sat ind. Det er ikke blåt før du har klikket på enter. Hvis min forklaring virker helt hen i vejret, må du skrive hvilken kirkebog du henviser til og hvilket opslags nummer.
Venlig hilsen
Kirsten

Kirsten Domino

Hej, tastefejl. Der skal stå linjer til en tekst.


Jørgen Thue Pedersen

#6
Hej!
SE øverst i dette forum:
   
Sådan linker du til et dokument på AO eller FS:

Rigtigt mange får brug for hjælp til tydning af kirkebøger og andre dokumenter på AO og Familysearch, men ikke alle har styr på, hvordan man linker direkte til en side.

Du gør således:

Når du er på siden, du ønsker hjælp til, går du op i adresse-feltet øverst på siden (der hvor websidens adresse står) og markerer adressen ved at klikke én gang. Hold nu ctrl-tasten nede, samtidig med at du trykker på "c".

Gå derefter til Forum og skriv dit indlæg. Når du er klar til at indsætte linket, klikker du på globus-ikonet, nr. 2 fra venstre i den midterste række ikoner over skrivefeltet. På din skærm vil der nu stå 2 x [url] med markøren blinkende mellem de to. Hold ctrl-tasten nede og klik på "v", og adressen på arkivaliesiden dukker op. Når du klikker på Send, vil adressen være klikbar i dit indlæg - til glæde for alle dem, der gerne vil hjælpe med tydningen.
Vil du være helt sikker på, at linket virker, kan du vælge Forhåndsvisning og tjekke det, inden du sender.
mvh
Jørgen