Frederik Martin Jensen, hvor bliver han af?

Startet af Erik Risbøll Ljunggreen, 28 Okt 2010 - 14:13

Forrige emne - Næste emne

Erik Risbøll Ljunggreen

Min oldefar Frederik Martin Jensen, født i Flensborg 2. aug. 1856, Gift i Skanderborg den 6. nov. 1879 med Ane Marie Jensen født april 1856.
Jeg kan følge dem i folketællingen 1890 Vorup/Randers amt opsl. 5. Der finder jeg hele familien, men derefter forsvinder de sporløst. Frederik Martin var i 1879 jernbaneassistent og står ved folketællingen i 1890 som stationsforstander.

Venlig hilsen

Erik Ljunggreen

Niels Godballe

#1
Hej
I DSB personalefortegnelse fra 1909 står under stationsforstandere i Sorø Jensen F. M.født 2.8.56 indtr. 1.6.72 og i nuv. st. 1.3.09, så han er begyndt i Sørø den 1. marts 1909.
i udgaven fra 1915 er han i 19. lønningsklasse...også i Sorø i 1917 som stationsforstander i 19. lønningsklasse...
Håber det hjælper dig videre.
mvh
Niels Godballe

Lidt fra Jernbaneartikler:
Fejlen i Sorø
På Sorø station var man forberedt på det stort rykind af rejsende den 1. november 1919. Ikke mindst stationsforstander Jensen, der i næsten 50 år havde gjort tjeneste ved jernbanerne, var klar over, at den 1. november var en af årets allerstørste rejsedage. I den senere tid havde stationsforstanderen døjet med sygdom, men havde alligevel valgt at melde sig rask for at tage del i skiftedagstrafikken og dermed aflaste sine ansatte på stationen.

Erik Risbøll Ljunggreen

Hej Niels

Det er simpelt hen pragtfuldt! Han var fuldstændig forsvundet - og nu dukket op. Rigtig mange tak!

Hvor findes de personalefortegnelser? Er det noget, der er tilgængeligt, eller skal jeg på LA? og det samme med de jernbaneartikler.

Nu mangler jeg bare at finde ham og hans kones død. Men nu ved jeg dog, hvor de har været i de mange år siden den folketælling i 1890.

Rigtig mange tak for det du har fundet!

Mvh

Erik Ljunggreen

Niels Godballe

Hej
Jeg tror alle de større jernbanebyers lokalhistoriske arkiver har bøgerne.
Jeg så i dem, på Struer Lokalhistoriske Arkiv.
Artiklerne finder du på nettet: jernbanen.dk, søg evt. på google, skriv stationsforstander jensen...
mvh
Niels Godballe